گاهی آنقدر آلبوم خاطراتمان پر از عکس ها و تلخی های روزگار است که ما را در خود محو می کند و ادامه زندگی را برای ما میسر نمی سازد، کاش می شد این آلبوم را در پارچه ای بپیچیم و آن را در صندوقی بگذاریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، تمامی افراد که در کره خاکی زندگی می کنند از درد و رنج گذشته خود که در حال حاضر بخاطرات تلخی برای آنان مبدل گشته است رنج می برند و تنها انسان ها در چگونگی بر خود و مواجهه با آنان فرق دارند به طوری که افرادی هستند که در مواجهه با خاطرات تلخ آن را درک کرده و به زندگی عادی خود ادامه می دهند و افرادی نیز وجود دارند که در مقابله با حمله خاطرات تلخ شکست خورده و به سمتی چون بزهکاری، آسیب رساندن به خود، افسردگی، بی تمایلی به ادامه زندگی و ... می روند.
یک روانشناس اعلام کرد: به طور کلی افراد در رابطه با خاطرات تلخ گذشته شان به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول کسانی اند که خاطرات تلخشان ثمره رفتار خودشان است که می توان اعتیاد، خیانت، خشونت، سرقت و بزهکاری را برای این دسته از افراد نام برد و دسته دیگر کسانی اند که خاطرات تلخشان به علت فاجعه و یا داغ زندگی شدید می باشد که فوت همسر و یا فرزندان و از دست رفتن مال و ورشکستگی از این جمله موارد می باشد.
فرخی در رابطه با دسته اول و چگونگی مقابله با خاطرات تلخشان اذعان کرد: به افرادی که به علت رفتار ناشایست دچار خاطرات تلخی گشته اند و آن را نمی توانند فراموش کنند، توصیه می شود که نامه ای صادقانه که در آن تمام چیزهایی که در گذشته اتفاق افتاده است را بنویسند، البته ناگفته نماند که این نامه تنها بین خود و خدای خود است و چون هیچ کس دیگر آن را نمی خواند هرچه که در دل دارند باید بگویند و توجیه داشته باشند که این نامه قضاوت و حکم دادن نیست بلکه نامه بخشش و رفعت است و بخشش و رفعتی که بین خود انسان با خود و خدای خود است.
وی در ادامه افزود: بخشش در فراموشی و ادراک مسائل تلخ اهمیت بسیار زیادی دارد، این امر تغییر ذهنی برای شما ایجاد می کند تا از حیطه اتهام به خود خارج شوید و بتوانید به راحتی برای سرنوشت آینده تان تصمیم بگیرید و به جای انجام اعمال نابه جا به اعمال به جا روی آورید.
فرخی در رابطه با دسته دوم و چگونگی برخورد آنان با این گونه مسائل اذعان داشت: اولین قدم شستن ذهن است و پذیرفتن واقعیت که دیگر زمان به عقب باز نمی گردد و این اتفاق ناخوشایند افتاده است و دیگر مرحله اعتماد به ذات و جادوی زمان است که با گذر آن زخمی که در گذشته دیده اید التیام پیدا می کند و با خراب کردن آینده خویش چیزی تغییر پیدا نخواهد کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از راه های فراموشی برای افراد داغ دیده می توان ایجاد روابط جدید با افراد دیگر و ناشناس باشد و حتی انتقال زندگی به مکانی دیگر خالی از لطف و تأثیر هم نیست.
گفتنی است، که اعتماد به نفس برای تمامی افراد مؤثر بوده، به صورتی که باور کنید شما قدرت آن را دارید که گذشته ناخوشایندتان را به دست فراموشی سپرده و از آن بگذرید و این شما هستید که می توانید زندگی خود را به دست بگیرد و آن زمانی که گذشته قدرت اراده شما را به دست نگرفته باشد، تازه متوجه می شوید که با چه قدرت و انرژی می توانید خاطرات تلخ را کنار زده و زندگی خود را ادامه دهید./ز
برچسب ها: خاطرات ، سرنوشت ، قاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار