يک کارشناس سياست خارجي گفت: تحريم‌هاي اعمال شده از سوي غرب برخلاف انتظار آنها نه تنها اوضاع اقتصادي ايران را بحراني نکرده بلکه بر بحران اقتصادي خودشان افزوده لذا افزايش قيمت جهاني نفت نيز از تبعات تحريم‌هاي يک جانبه آمريکا عليه ايران است.

حسين معين آبادي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحريم‌هاي يک جانبه غرب عليه ايران گفت: با توجه به اينکه آمريکا در بحران اقتصادي به سر مي‌برد، تحريم‌هاي اعمال شده از سوي غرب برخلاف انتظار آنها نه تنها اوضاع اقتصادي ايران را بحراني نکرده بلکه بر بحران اقتصادي خودشان افزوده و افزايش قيمت جهاني نفت نيز از تبعات تحريم‌هاي يک جانبه عليه ايران است.

وی تصریح کرد: غرب سعی دارد تا از تبعات تحريم‌ها و تاثیر آن بر سیاست اقتصادی خود جلوگیری کند اما تدابير آنها موثر واقع نشده و از این ناحیه به شدت ضربه خورده‌ لذا از بين بردن فرصت‌هاي اقتصادي که در ايران فراهم بود، شرکت‌های تجاری و اقتصاد اروپا را با چالش جدي مواجه کرده است.

معين آ‌بادي با بيان اينکه غرب در تلاش است تا براي نفت ايران جايگزين بيابد اما تاکنون موفق نشده و بدنه اقتصادی آنها دچار نابسامانی‌های بسیاری شده است، گفت: بازار نفت ايران فرصت‌هاي اقتصادي فراواني براي غرب فراهم کرده بود که با اعمال تحریم‌های یک ‌جانبه تمامی این فرصت‌ها از بین رفته و اقتصاد غرب را در هم ریخته است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: غرب سعی دارد تا با تبليغات رواني و تحت‌الشعاع قرار دادن افکار عمومی اوضاع اقتصادي نابسامان خود را بهبود بخشد و اعتراضات مردمی را کاهش دهد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: غرب ، تحریم ، ضربه ، سنگین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار