به رغم تحقیقات آمریکایی ها درخصوص چگونگی کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی، عاملان قتل سفیر هنوز شناسایی نشده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: آمریکایی ها همچنان برای شناسایی حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی که به کشته شدن سفیر این کشور منجر شد، تلاش می کنند، اما این تحقیقات هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

هیئتی آمریکایی برای تحقیق درباره چگونگی مرگ سفیر و سه دیپلمات آمریکایی در کنسولگری وارد طرابلس شد. چند هفته پیش مردان مسلح به کنسولگری آمریکا در بنغازی حمله کردند و در حادثه ای کم سابقه سفیر آمریکا در این حمله کشته شد. از زمانی که این حادثه رخ داد، دولت لیبی به محققان آمریکایی اجازه بررسی در مورد این حادثه را نداده بود. اما پس از مذاکرات انجام گرفته بین طرف های لیبیایی و آمریکایی در نهایت لیبی به بیست محقق آمریکایی اجازه داد در محل حادثه به تحقیق بپردازند.

 هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در این باره گفت: ما برای بررسی وقایع مربوط به این سوء قصد، کمیسیونی مشترک (با محققان لیبیایی) تشکیل دادیم. ما تلاش می کنیم که راه های جلوگیری از بروز چنین حوادثی را بیابیم.  جمهوریخواهان آمریکایی از دولت به خاطر نبود همکاری با لیبی برای روشن شدن دلایل این حادثه انتقاد می کنند. آنها دولت را به بی اهمیت نشان دادن جنبه های تروریستی این حادثه نیز متهم کرده اند. مقامات لیبیایی تاکید می کنند مدارکی دال بر دخالت حزب انصار الشریعه در این حادثه در دست دارند. محمد المقاریف رئیس کنگره لیبی در این باره گفت: مهاجمان به کنسولگری آمریکا کاملا دوره دیده و برای این حمله از قبل برنامه ریزی کرده بودند.

رسانه های آمریکا دولت لیبی را به اهمال در حفاظت از جان دیپلماتها متهم کرده اند. به گفته رسانه های آمریکایی ، کنسولگری آمریکا در سالجاری و پیش از این حادثه دو بار مورد حمله قرار گرفته و سفیر نیز پیامهای تهدید آمیز دریافت کرده بود. سفیر خواستار تقویت تدابیر امنیتی شده بود، اما (مقامات لیبیایی) به این درخواست بی توجهی کرده بودند.
برچسب ها: آمریکا ، لیبی ، سفیر ، بنغازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار