کارشناس تنیس روی میز گفت: نوشاد عالمیان به دلیل دانشجو بودن نمی تواند بیش از چند روز در کشورهای خارجی بماند و همین عامل در نزول رنکینگش نقش بسزایی دارد.

پیمان حسنی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: وقتی بازیکنان تنیس روی میز در رقابت های بدون مرزی شرکت می کنند که دارای رنکینگ جهانی است، اگر موفق شوند از مرحله مقدماتی به مرحله بعد صعود کنند علاوه بر افزایش رنکینگ یک ماه خود امتیازی می گیرند که تا یک سال برایشان محسوب می شود.

وی درباره نوشاد عالمیان گفت:‌ نوشاد در مسابقه ای که اوایل مهرماه سال گذشته برگزار شده بود موفق شد از مرحله مقدماتی صعود کند و 5 امتیاز بگیرد اکنون بعد از حدود یک سال این 5 امتیاز از او کسر شده است که باعث شده رنکینگش سقوط کند.

حسنی شرایط سنی عالمیان را به عنوان نکته مهم دیگری در سقوط رنکینگ او برشمرد و گفت: از دی ماه سال 2011 به بعد نوشاد وارد 21 سال شد همین عامل باعث شد دیگر نتواند در رقابت های زیر 21 سال شرکت کند این در حالی است که ،‌ بسیاری از امتیازات او از این مسابقات کسب می شد اکنون او مجبور است که فقط در مسابقات بزرگسالان به فکر ارتقای رنکینش باشد.

وی خاطرنشان کرد: نوشاد عالمیان مشکل خروج از کشور دارد اگر امسال می توانست از ایران رود و در لیگ خارج از کشور بازی کند علاوه بر اینکه پیشرفت می کرد و سطح بازیش بهتر می شد دسترسی به مسابقات مختلف برون مرزی برایش آسان تر بود.

حسنی در این باره توضیح داد: زیرا دیگر شرکت در مسابقات برون مرزی و درنتیجه افزایش رنکینگ جهانی اش به سادگی امکان پذیر بود و حتی با قطار هم می توانست خود را به مسابقات برساند و برای فدراسیون هزینه کمتری داشت.

وی اضافه کرد: البته تا سال آینده فکر می کنم این اتفاق خواهد افتاد و شرایط رفتنش از ایران فراهم می شود.

کارشناس تنیس روی میز ایزان در خصوص رنکینگ ماه اکتبر 2012 بیان کرد: در ماه سپتامبر 5 مسابقه بین المللی برگزار شد که 3 مسابقه مربوط به جوانان و نوجوانان بود و 2 مسابقه هم مربوط به تورجهانی در شرایطی که بازیکنان ایران در هیچ کدام از آنها شرکت نداشتند و همین عامل سقوط آنها در رده بندی فدراسیون جهانی بود. /مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار