امير سرتيپ اسماعيلي از برگزاري رزمايش نيمه سراسري پدافند هوايي در وسعتي بالغ بر 900 هزار کيلومتر مربع خبر داد.

امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبياء(ص) ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران از برگزاري رزمايش نيمه سراسري پدافند در منطقه شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور در وسعتي بالغ بر 900 هزار کيلومترمربع خبر داد.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبياء(ص) ادامه داد: در اين رزمايش، وضعيت غيرمترقبه در کل کشور ايجاد خواهيم کرد که اين وضعيت براي آمادگي پدافند هوايي و سامانه‌هاي موشکي است، ولي عمده رزمايش در مناطق ذکر شده انجام خواهد شد.

امير اسماعيلي در خصوص زمان برگزاري اين رزمايش نيز گفت: زمان اين رزمايش، به طور دقيق مشخص نيست ولي به احتمال زياد در اواخر مهرماه يا دو هفته ابتدايي آبان ماه برگزار مي‌شود.

وي با بيان اين که اين رزمايش بيشتر تمرين عمليات‌ها و تاکتيک پدافند هوايي به عنوان لايه‌هاي پنهان در نبردهاي احتمالي است، اظهار داشت: آنچه که اميد داريم به شايستگي انجام شود تعامل و تفاهم اداري و عملياتي بين نيروهاي ارتش و سپاه است.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم النبياء(ص) ارتش در پاسخ به اين سؤال که آيا پدافند در رزمايش مشترک هوابرد ارتش و سپاه مشارکت خواهد داشت يا خير گفت: پدافند در همه رزمايش‌ها حضور دارد به دليل اينکه هر نيرويي بايد مأموريت خود را انجام دهد، اما پشتيباني هوايي از همه اين رزمايش‌ها به عهده پدافند هوايي است.

امير اسماعيلي با بيان اين که رزمايش مذکور با تدابير قرارگاه پدافند هوايي انجام خواهد شد يادآور شد: از نيروهاي ارتش و سپاه نيز در اين رزمايش استفاده خواهيم کرد.

وي درباره پيام اين رزمايش خاطرنشان کرد: زود است که درباره پيام رزمايش صحبت کنيم.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار