برخی نمایندگان مجلس عراق اقدام آمریکا را در حذف نام منافقین از فهرست تروریست‌ها محکوم و آن را نشانه دوگانگی در برخورد سیاسی آمریکا توصیف کردند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الموتمر؛ برخی نمایندگان مجلس عراق اقدام آمریکا را در حذف نام منافقین از فهرست تروریست‌ها محکوم و آن را نشانه دوگانگی در برخورد سیاسی آمریکا توصیف کردند.

عمار الشبلی نماینده مجلس عراق نوشت: این اقدام آمریکا کاملا با مفهوم تروریستی که آمریکا آن را توصیف می‌کند، در تضاد است.

الشبلی اضافه کرد: آمریکا منافقین را از فهرست تروریسم خارج می‌کند، اما همچنان به آنها اجازه ورود به خاک خود را نمی دهد و این جزو دوگانگی سیاست آمریکا است.

وی تصريح کرد: اهداف اصلی حذف نام منافقین کاملا سیاسی و بر خلاف خواسته عراق است اما با این وجود عراقی‌ها همچنان بر اخراج این گروهک از عراق تاکید دارند.

احسان العوادی دیگر نماینده مجلس عراق نیز گفت: موضع امریکا کاملا سیاسی است و واشنگتن با چنین اقدامی در واقع می خواهد علیه ایران و برخی دیگر از کشورها اعمال فشار کند.

حامد المطلگ عضو کمسیون امنیت و دفاع مجلس عراق نیز می‌گوید: چنین اقدامی از سوي آمریکا هرگز دور از انتظار نبود، آنها همواره در سیاست خارجی خود برخورد دوگانه دارند.

المطلگ اضافه کرد: آمریکا آنها را از فهرست تروریستی خود خارج کرد اما به درخواست عراقی ژ‌ها برای دادن پناهندگی به آنها در خاک آمریکا پاسخ منفی داد، چون آنها نمی‌خواهند چنین سازمانی را در خاک خود مستقر کنند.

المطلگ می‌افزاید: آمریکايي‌ها در برخوردهای دوگانه خود منافع ملت‌ها را در نظر نمی‌گیرند و بر اساس حفظ منافع خود با دیگر کشورها و حتی سازمان‌ها عمل می‌کنند و امروز منافع آنها ایجاب کرده است تا این گروهک را از فهرست تروریست‌ها خارج کنند. دوگانگی در سیاست امریکا برای ما عراقی‌ها و حتی برای همه سیاستمداران جهان جای تعجب نیست.

انتهاي پيام/ش3
منبع: هابيليان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار