با گذشت دو هفته از فصل پاييز بازار مسكن همچنان پر رونق و قيمت ها همچنان ثابت قدم مانده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران يكي از بنگاه هاي معاملات مسكن در خيابان اشرفي اصفهاني با بيان اينكه بسياري از فروشندگان مسكن قيمت واحدهاي خود را با توجه به نوسان بازار اقتصادي كشور افزايش داده اند گفت: اما بسياري از اين فروشندگان در هنگام معامله و امضا واحدهاي خود را با قيمتي پايين تر به فروش مي رسانند .

وي ادامه داد: قيمت تمام شده ساخت مسكن به افزايش قيمت مصالح ساختماني بستگي دارد .

اين مشاور املاك با بيان اينكه در بازار مسكن امروز طرفداران آپارتمان هاي بازسازي شده بيش از آپارتمان هاي نوساز است افزود: اين آپارتمان ها با توجه به قيمت پايين خود در حال حاضر طرفداران بسياري پيدا كرده اند.

همچنين يكي ديگر از بنگاه داران با بيان اينكه قيمت مسكن در حال حاضر نسبت به چند ماه گذشته كمي افزايش يافته است گفت: اين افزايش قيمت با توجه به نرخ تورم رشد داشته است.

خريد مسكن نوساز يا بازسازي شده در حال حاضر سليقه اي است و واحدهاي نوساز با توجه به وام 20 ميليون توماني مورد پسند زوج هاي جوان است.

براساس اين گزارش قيمت مسكن اين روزها با توجه به ثبت نام واحدهاي مسكن مهر ،پرند ، پرديس ، و مسكن ويژه تا روزهاي آرامي را پشت سر مي گذارد.

علي نيکزاد وزير راه وشهرسازي با بيان اينکه ساخت بیش از چهار میلیون واحد مسکن مهر در شهرها و روستاها کلید خورد گفت : یک میلیون و 860 هزار واحد آن در روستا و 2 میلیون و 250 هزار مورد آن در شهرها در حال ساخت است ، و همچنين تاکنون یک میلیون و 760 هزار مسکن مهر در کشور افتتاح شده و تا پایان سال آتی همه طرح‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

نیکزاد ادامه داد: پرونده مسکن مهر درباره طرح‌هایی که شروع شده است بسته شده و این پرونده درخشانی در کارنامه دولت نهم و دهم است.

بر اساس اين گزارش ؛ اين روزها با توجه به رشد بازار نوسازي بافت هاي فرسوده بيشتر ساكنان مناطق در جنوب شهر تهران با آورده كم از طريق اين نوسازي وارد آپارتمان هاي نوساز شده كه و جذب اين بازار شده اند.

شايد بسياري از ساكنان بافت فرسوده تخصص و توانایی نوسازي ملك خود را نداشته باشند. که براي اين افراد طرح "كليد به كليد" براي نوسازي و بهسازي به اين مردم پيشنهاد مي‌شود.

در ادامه اين گزارش مجيد کيان پور مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران در خصوص طرح کليد به کليد گفته است : در اين طرح ارزش روز ملك متقاضي مشخص مي‌شود و به تناسب آن يكي از واحد‌هاي نوساز منطقه كه در حال ساخت است، به او تعلق مي‌گيرد كه اين كار طي مدت زمان مشخص انجام مي‌شود.

وي در ادامه تصريح كرده است: محله سيروس تهران پايلوت طرح «كليد به كليد» است و در صورت توفیق، اين طرح را در ديگر بافت‌هاي فرسوده تهران و ديگر شهرهاي كشور اجرا خواهيم كرد.

به گفته‌ كيانپور اولین پروژه فاز اول طرح «كليد به كليد» منطقه سيروس واقع در محور شهيد موسوي كياني در محدوده‌ای بالغ بر يك هكتار اجرا و 233 واحد نوسازی ساخته خواهد شد.

وي در مورد مراحل ساخت طرح «كليد به كليد» گفت: املاك تملك‌شده تخريب شدند و به دنبال اخذ تسهيلات هستيم. براي هر واحد 20 تا 25 ميليون تومان تسهيلات از بانك مسكن دريافت مي‌كنيم. اين رقم از محل تسهيلات بافت فرسوده پرداخت خواهد شد.

بر اساس اين گزارش قيمت برخي از آپارتمان امروز در بازار تهران ، خواجه عبداله ... تيسفون 95 متري 375 ميليون تومان ،امير آباد شمالي 100 متري 350 ميليون تومان ، واحدي 73 متري واقع در بلوار فردوس 8 سال ساخت 205 ميليون تومان ، واحدي 72 متري واقع در پونك 12 سال ساخت با پاركينگ 175 ميليون تومان امروز در بازار مسكن مشاهده شده است.


برچسب ها: مسکن ، بازار ، اجاره ، رهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار