شهردار منطقه 13 و حجت الاسلام و المسلمین بصیری مسئول امور رسیدگی به مساجد شرق تهران از مساجد منطقه 13 بازدید کردند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 13،این بازدید که در پی نشست مشترک شهردار منطقه 13 با مسئول امور مساجد شرق تهران و با هدف شناسایی مسائل و مشکلات مساجد در جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و همچنین بررسی روند اجرایی  طرح های عمرانی مساجد صورت گرفت ،  نیاز های مساجد شناسایی و وضعیت بازسازی و احداث مساجد و همچنین نصب گلدسته های مساجد مورد بررسی قرار گرفت.
شهردار منطقه 13 در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت  تقویت مسجد به عنوان پایگاه و سرمایه اجتماعی مردم در محله ها گفت :با توجه به سیاست های شهرداری تهران در مسجد محوری ، علاوه بر اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته  فعالیت های فرهنگی ،اجتماعی ،ورزشی ،مذهبی  محله ها  با محوریت مساجد صورت می گیرد ، برای ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان ، زیباسازی مساجد ، ارائه خدمات عمرانی و تجهیزاتی به مساجد  با آمادگی هر چه تمام تر تلاش می کنیم.
وی با بیان اینکه احیای مسجد محوری و فعالیت های گوناگون مذهبی ، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی که از صدر اسلام مورد توجه مردم ایران بوده، احیای هویت و فرهنگ ارزشمند اسلام درکشور ایران است   گفت : بی شک گسترش و احداث  بناهای زیبا با معماری اسلامی و ایرانی در دل محلات منطقه 13 برای ماندگاری فرهنگ اسلامی امری ضروری به نظر می رسد. 
شهردار منطقه 13 افزود  : در این منطقه 46 مسجد وجود دارد که با توجه به بافت مذهبی منطقه می توان با ارتقای جایگاه مساجد منطقه به لحاظ عمرانی و همچنین در حوزه فرهنگی از ظرفیت این مراکز در جهت ترغیب هر چه بیشتر جوانان بهره برد.   
مداحی همچنین در بازدید از گنبد مسجد صاحب الزمان (عج) امکان ساخت گلدسته در آن ها را بررسی کرد و گفت :  گلدسته های نماد و نشانه هایی هستنن که مسلمانان را به سوى مسجد فرا مى‏خوانند که با  احداث این نماد ها در مساجد می توان زمینه برای حضورهر چه بیشتر شهروندان  در مساجد فراهم کرد.
تسریع در  روند پیشرفت گلدسته های مسجد امام حسن مجتبی (ع)، گلدسته های مسجد لیله القدرو همچنین تکمیل ساخت دو دستگاه آسانسور در پل عابر پیاده  در نزدیکی  مسجد امام جعفر صادق (ع) از جمله مواردی بود که شهردار منطقه در بازدید از مساجد منطقه تاکید کرد.
مسجد جعفریه  در خیابان شهید داوود قدیمی و همچنین  مسجد حسنی واقع در فلکه لوزی از جمله مساجد در حال احداث منطقه 13 هستند که شهردارمنطقه و هیئات همراهش با هدف بررسی روند آماده سازی آن از مراحل ساخت انها بازدید و مواردی را برای تکمیل انها متذکر شدند.
همچنین در جریان بازدید از مساجد ، مقرر شد طی بازدیدی از مسجد علی اکبر (ع) در بزرگراه امام علی (ع)  ، جایگاه مسجد در این اتوبان مشخص و معین شود./ف
برچسب ها: شناسایی ، تقویت ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار