شهردار تهران گفت : وقتی که نسبت به هم نوعان و مشکلات ،سختی ها و شادی هاي دیگران احساس مسئولیت می کنیم حس انسان بودن را به خوبی درک می کنیم این ارزشمند است و می تواند محبت و انسجام را به وجود آورد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  دکتر محمد باقر قالیباف امروز در مراسم افتتاح ایستگاههاي جدید آتش نشانی  با بیان این مطلب اظهار کرد : سازمان آتش نشانی در زمینه توسعه ایستگاه ها ، کاهش زمان رسیدن به محل حادثه ، جذب نیروی جوان ، گسترش مراکز آموزشی و آمادگی جسمانی و همچنین به روز کردن امکانات به خوبی عمل کرده است.
وی افزود : به همت عزیزان حوزه خدمات شهری ، آتش نشانی در خور این شهر و مردم است و امیدواریم بتواند خدمات مناسبی ارائه دهد ، هرچند که آرزو داریم حادثه ای رخ ندهد.
قالیباف با بیان این که سهم آتش نسبت به دیگر حوادث در شهر تهران کمتر است ، گفت : هرجا ایمنی شهروندان به خطر می افتد ، همکاران آتش نشان من حاضر شده اند و تلاش آن ها باعث افزایش آمادگی شان شده ، به گونه ای که تا پایان سال هفت ایستگاه دیگر به مجموعه ایستگاه های احداث شده افزوده خواهد شد .
شهردار تهران خاطر نشان کرد : در هرگونه ارتباط از جمله ارتباط در قالب دوست ، همسایه ، همشهری و ... نسبت به موضوعات در حوزه ارتباطات اجتماعی بی توجهیم این بی توجهی جز این که سستی ، رخوت و دوری از هم را افزایش دهد خاصیتی ندارد ، در این شهر وقتی در کنار هم هستیم چه به عنوان شهروند ، چه به عنوان فردی عاقل در سازمان ها باید نسبت به وظایفمان حساس بوده و آن را به خوبی انجام دهیم .
قالیباف تصریح کرد : وقتی که نسبت به هم نوع و مشکلات ، سختی ها و شادی های دیگران احساس مسئولیت می کنیم حس انسان بودن را به خوبی درک می کنیم ، این ارزشمند است و می تواند محبت و انسجام را به وجود آورد ، اما می توانیم گاهی نسبت به وظیفه انسانی و یا تشکیلاتی خود بی تفاوت باشیم که متاسفانه گاهی این بی تفاوتی ها را می بینیم .
وی با بیان این که بعضی انسان ها و سازمان ها بیش از وظیفه شان نسبت به همنوع خود احساس تکلیف می کنند گفت : اینها در واقع ایثار می کنند و امکان دارد از داشته های خود بدون این که وظیفه ای داشته باشند بگذرند و به همنوع خود کمک کنند که این بزرگترین سرمایه اجتماعی است ، تقویت و همبستگی اجتماعی اینجاست که خود را نشان می دهد .
قالیباف با اشاره به وجود همبستگی و ایثار در دوران دفاع مقدس و میان رزمندگان اظهار کرد : از نقاط مختلف کشور و از اقوام گوناگون و سنین مختلف در دفاع مقدس حاضر بودند و آنقدر نسبت به هم ایثار و لطف کردند که فضایی معنوی و با همبستگی ایجاد شده بود .
شهردار تهران خطاب به آتش نشانان گفت: شما عزیزان توفیق یافتید که در مجموعه ای فعال هستید که وظیف تان توام با ایثار است و باید قدر آن را بدانید ، این توفیق برای همه فراهم نمی شود .
وی خاطر نشان کرد : این شرایط در ماموریت های اداری هم می تواند تاثیرگذار باشد که خدا را شکر در مجموعه آتش نشانی شاهد هستیم .
قالیباف با اشاره به اولین بازدید خود از مجموعه آتش نشانی که درسال 84 انجام داده بود ، افزود : در آن زمان این حس را داشتم که انسجام ، محبت و عرق سازمانی در مجموعه آتش نشانی بیشتر از دیگر بخش های شهرداری است و در دیگر بخش ها این چنین وجود ندارد که این به دلیل ایثار گری و روح حاکم در این مجموعه است که باید قدر آن را بدانید و این روحیه را در رفتارهای فردی تان با خانواده ، همکاران و همسایگان خود و ... تسری دهید .
شهردار تهران تصریح کرد : می توانید روحیه ایثار را به عنوان گنج استفاده کنید ، روحیه ایثارگری برای دیگر شهروندان نیز می تواند وجود داشته باشد که نسبت به هم بی توجه نباشند.
قالیباف با بیان این که با بی تفاوتی نسبت به شادی و غم همنوعان زندگی لذت بخش نخواهد بود ، گفت : اوج لذت آنجاست که انسان احساس کند می تواند از حقش ایثار کند ، این امکان شاید محبت باشد یا احوالپرسی و یا این که فرد جانش را برای دیگری به خطر اندازد .
شهردار تهران تصریح کرد : اگر این اتفاق بیفتد شاهد همبستگی در شهرمان خواهیم بود و ما به این امر در شهرمان نیازمندیم .
قالیباف در ادامه خطاب به مجموعه خدمات شهری افزود : در حوزه خدمات شهری هم به کیفیت و هم به کمیت باید توجه کنیم ، مردم در حوزه های مختلف از خدمات شهری ، خدمات دریافت می کنند .
وی تصریح کرد : به عنوان مثال لحظه ای دیر رسیدن نیروهای آتش نشانی و یا انجام کار بدون در نظر گرفتن کیفیت مناسب می تواند مشکلات غیر قابل جبران مادی یا جانی برای افراد ، خانواده ها و مجموعه فراهم کند ./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار