رئیس اداره منابع طبیعی کازرون از اضافه شدن 60 هکتار به نرگس‌زارهای این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران فارس   جهان‌زیر والی اظهار داشت: این اداره توانست از محل اعتبارات سفر بابرکت مقام معظم رهبری به شهرستان کازرون در راستای حفظ ذخیره‌گاه ژنتیکی گل نرگس، حدود 60 هکتار در سال‌های گذشته و نیز 60 هکتار درسال جاری کشت گل نرگس در این شهرستان را افزایش دهد.
وی افزود: علاوه بر کشت و توسعه در نرگس‌زارهای جره، بلبلک و فامور، در ایستگاه تحقیقاتی گل نرگس دادین نیز به کشت و توسعه این گل به منظور حفظ این‌گونه ارزشمند اقدام می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی کازرون در ادامه از تولید و تکثیر گل نرگس و توسعه آن در مناطق دیگر این شهرستان و حتی فارس و کشور در سال‌های آینده خبر داد و گفت: گل نرگس کازرون به لحاظ داشتن مرغوبیت بالا، زیبایی و طراوت، بوی مطبوع و نیز ماندگاری آن بعد از برداشت، هر ساله مورد توجه بازارهای داخلی و خارجی بوده است.
والی در بخش دیگر سخنانش از نبود امکانات رفاهی کافی در نرگس‌زارهای کازرون گلایه کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه این موهبت الهی هر ساله بازدید کنندگان، گردشگران و علاقمندان بسیاری را از سراسر کشور به خود جذب می‌کند اما از امکانات رفاهی کافی برخوردار نیست که توجه مسئولان امر را می‌طلبد.
وی اضافه کرد: گل نرگس کازرون علاوه بر بازارهای داخلی بخشی از آن به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی کازرون در پایان تنوع گیاهی و رشد بالای آنها در این شهرستان را متأثر از آب و خاک، توپوگرافی و اقلیم منطقه عنوان کرد و افزود: گل نرگس از جمله گونه گیاهی باارزشی است که با شرایط موجود در این شهرستان رشد چشم‌گیری دارد./س

برچسب ها: افزایش ، کاشت ، نرگس ، کازرون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.