رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی را یکی از مهمترین همایش های علمی در سطح استان دانست و گفت:همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در سطح ملی برگزار شده و با تلاش های صورت گرفته از سوی اتاق بازرگانی تبریز این همایش به صورت مستمر سالیانه برگزار می گردد و دبیرخانه این همایش نیز دایمی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،عظمایی ادامه داد: مباحث مطرح شده در همایش های توسعه جزو مسایل و دغدغه های صادرات غیرنفتی کشور و بالبطع استان آذربایجان شرقی می باشد و در صورت عملیاتی نمودن راهکارها و پیشنهادات ارایه شده، می تواند بسیاری از مشکلات پیش روی صادرات را برطرف نماید.

وی اظهار داشت: البته در طول سالهای برگزاری این همایش این کار اتفاق افتاده و بسیار ی از موارد مطروحه در قطعنامه های پایانی همایش در مجلس و دولت مورد لحاظ قرار گرفته است .

عظمایی یکی از مهمترین توفیقات همایش های توسعه صادرات غیر نفتی را فرهنگ سازی برای حمایت از صادرات عنوان کرد و گفت: تقویت عزم ملی برای دستیابی به صادرات پایدار و تولید صادرات گرا از چشم اندازهای ترسیمی همایش های ملی توسعه صادرات غیر نفتی می باشد.

وی خاطر نشان کرد: در صورت انتخاب درست مخاطبین همایش ها و انتقال دستاوردها و راهکارهای عملیاتی توصیه شده به سیاستگزاران و تلاشگران عرصه اقتصادی و صاحبان صنایع و پرداختن به مشکلات پیش روی بنگاهها و هدایت موضوعات مقاله از بحث علمی و تئوری به راهکارهای تجربی می توان به افزایش بهره وری واحدهای تولیدی، صنعتی و صادراتی کمک کرد.

وی مطالعه تجربه کشورهای موفق درامر صادرات را جزء برنامه های سازمان دانسته و گفت: اما با توجه به پارامترهای اقتصادی هر کشور صرف الگو برداری از تجربیات کافی نیست و بایستی الگوی بومی متناسب با وضعیت صادرات و واردات هر کشور طراحی و اجرا نمود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همکاری بیش از پیش دولت و بخش خصوصی و تقویت و توانمند سازی بخش خصوصی و آزادسازی تدریجی نرخ ارز را خاطر نشان کرد و گفت:افزایش نرخ ارز همواره به عنوان فرصت برای صادرات تلقی شده زیراکه عواید حاصل از صادرات افزایش می یابد اما افزایش نرخ ارز بایستی با لحاظ نمودن میزان وابستگی به واردات هدایت شده و تا رسیدن به نقطه تعادل و منطقی مدیریت شود./س

 

برچسب ها: ایجاد ، تقویت ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.