بزرگترین تولید کننده گاز کشور برای تامین سوخت زمستان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با تاکید بر آمادگی کامل این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده گاز کشور برای تامین سوخت زمستانی گفت: هیچ نگرانی برای تولید حداکثری گاز در ماه های آینده وجود ندارد.
مهدی فکور دیروز در شیراز با اشاره به این که شرکت نفت مناطق مرکزی بزرگ ترین تولیدکننده گاز کشور است، تصریح کرد: تابستان امسال همزمان با گرم شدن هوا و نیاز نیروگاه ها به گاز بیشتر، تمام مراکز تولید گاز و نیز نیروهای عملیاتی به نحو مطلوب نیاز نیروگاه ها را تامین کردند.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تاکید بر این که هیچ مشکلی برای تامین گاز مورد نیاز کشور در زمستان وجود ندارد، گفت: همزمان با اجرای تعمیرات اساسی در پالایشگاه های گاز، برنامه تعمیرات در همه واحدهای مناطق مرکزی تا پیش از آغاز زمستان انجام می شود.
وی از افتتاح میادین نفتی سروستان و سعادت آباد فارس تا پایان مهر خبر داد و گفت : براساس طرح توسعه اولیه ، روزانه 15 هزار بشکه نفت از این 2 میدان تولید و در مرحله دوم اجرای طرح توسعه ، این رقم به روزانه 25 هزار بشکه افزایش می یابد.
به گفته فکور ، تولید نفت خام در این 2 میدان به وسیله 12 حلقه چاه شامل یک حلقه چاه برای تزریق پساب و آب های نمک زدایی ، یک حلقه چاه برای تزریق گازهای همراه و 10 حلقه چاه تولیدی برنامه ریزی شده است.
شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، یکی از پنج شرکت اصلی تولیدی در ساختار شرکت ملی نفت ایران است که مسئولیت تولید گاز و نفت از 73 مخزن شامل 46 میدان گازی و 27 میدان نفتی را به عهده دارد./س

برچسب ها: گاز ، تامین ، زمستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.