دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: تقویت جبهه تولید داخلی و ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی پادزهر قاچاق و برخی نابسامانی‌های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ احمد عظیمی امروز در نشست کمیته‌های کاری کمیسیون‌ قاچاق کالا و ارز در اردبیل افزود: کالای قاچاق شامل دو بخش ممنوعه و کالاهای غیر قانونی است که در بحث قاچاق کالای ممنوعه، مشروبات الکلی اقلام ضد فرهنگی و برخی کالاهای ضد اخلاقی از آن جمله است.

وی گفت: کالاهای مجاز اما وارد شده از راه‌های غیر قانونی نیز کالاهای مایحتاج ضروری مردم و البسه است که اگر به صورت گسترده و بدون پرداخت عوارض گمرکی و مالیاتی وارد کشور شود به عنوان کالای قاچاق ضبط می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل مردم را به خرید آگاهانه همراه با نشان استاندار کالای ایرانی دعوت کرد و افزود: مردم باید با شناسایی درست و خرید کالای قانونی خودشان سد راه این معضل و مشکل اساسی شوند چرا که همه با حساسیت و احساس تکلیف در این زمینه ورود پیدا کردند.

عظیمی گفت: موضوع اقتصاد به قدری اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر در نامگذاری سال‌ها به موضوع اقتصاد نظیر جهاد اقتصادی و حمایت از تولید ملی توجه کرده چرا که امروز در سنگر تولید ملی و تقویت این حوزه مجاهدتی بی‌نظیر مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه قاچاق به عنوان یک پدیده سازمان یافته با هدف بی‌هویت ساختن تولید داخلی یک کشور سازماندهی می‌شود، افزود: در این زمینه باندهای سازمان‌یافته شکل گرفته و در مسیر اقتصاد سالم اخلال ایجاد می‌کنند و یک خرابکاری و پنهان‌کاری واقعی را در حوزه اقتصادی و متلاشی کردن زیرساخت‌های اقتصاد سالم و معیشت مناسب به وجود می‌آورد.

وی سهل‌الوصول‌ترین راه برای پیشگیری از آسیب‌های تحریم‌ اقتصادی را گرایش به تولید و مصرف داخلی توصیف کرد و گفت: اجرای طرح شبنم در همین راستا صورت گرفته تا مبادا کالایی بدون کد رسمی از مبادی غیر واقعی وارد کشورمان شود./س 

برچسب ها: اردبیل ، قاچاق ، کالا ، و ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.