زردشتیان شیراز جشن مهرگان برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  آیین ایرانی جشن مهرگان به عنوان نماد پیروزی راستی و عدالت با حضور جمعی از هموطنان زردشتی و نماینده زردشتیان در مجلس شورای اسلامی در شیراز برگزار شد.
نماینده زردشتیان درمجلس شورای اسلامی دراین آیین ، برگزاری جشن مهرگان را نشانگر سرزندگی و خواست درونی بشر برای رسیدن به عدالت و پرهیز از ستمگری دانست و مهرگان را جشن دوستی و پیمان خواند و گفت :‌ جشن مهرگان روز مهرورزی ، عهد و عشق ورزی است.
اسفندیاراختیاری افزود: کاوه آهنگردرچنین روزی برضحاک ستمگر پیروز شد ودرفش کاویانی را که نخستین پرچم ایران اهورایی بود ، برافراشت.
وی با بیان این که اسطوره‌ها ، معانی بسیارعمیقی دارند، افزود: جامعه‌ای رشد می‌کند که درآن امکان اندیشه و تامل کردن جوانان وجود داشته باشد.
نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی همچنین با محکوم کردن اقدامات اخیر دشمنان برای توهین به پیامبراسلام (ص) گفت: توهین به پیامبراسلام (ص) به منزله توهین به همه ادیان وهمه پیامبران است و ما این اقدام سخیف را محکوم می کنیم.
امام جمعه موقت شیراز هم دراین در این مراسم ، بر لزوم اتحاد و همدلی همه پیروان مذاهب الهی تاکید کرد و گفت : هرجا تفرقه و دو دستگی بین مردم ایجاد شود ، دشمنان دین و میهن ازآن بهره می برند و سلطه خود را افزایش می دهند .
حجت الاسلام رضوی اردکانی با محکوم کردن توهین به پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) این عمل را با هدف دین زدایی ازجامعه دانست وگفت : کسانی که به پیامبر اسلام توهین کردند، پایبند به هیچ دین و اعتقاد مذهبی نیستند و صرفا به دنبال ایجاد نفاق و تفرقه بین مردم هستند./س

برچسب ها: جشن ، مهرگان ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.