واکسن دوگانه دام ، تولید شده درشیرازدریک ماه آینده وارد بازارمی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس رییس مرکزتحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در شیراز گفت: این واکسن دوگانه علیه بیماری های آنفلوآنزا و نیوکاسل درطیوراست وهم اکنون نیاز شدیدی در بازار به آن وجود دارد.
دکترهادی قدکچی با اشاره به این که سرمایه گذاری وسیعی برای ساخت این واکسن درمرکزتحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شیراز صورت گرفته است، افزود : این واکسن درمراحل کنترل نهایی است و به محض انجام موفقیت آمیزآزمایش آن، وارد بازار می شود.
وی افزود: پس از موفقیت شعبه شیرازدرتولید واکسن دوگانه، تولید واکسن سه گانه علیه بیماری های آنفلوآنزا، نیوکاسل و برونشیت درمرکز استان فارس راه اندازی خواهد شد.
به گفته قدکچی ، هم اکنون تنها درشهرمرند آذربایجان ، واکسن دوگانه دام تولید می شود و به زودی شیرازهم به جمع تولیدکنندگان این واکسن خواهد پیوست.
رییس مرکزتحقیقات واکسن وسرم سازی رازی افزود: این مرکزهم اکنون افزون بر60 نوع فراورده درحوزه دام، طیور و انسان تولید می کند.
وی گفت : دانش فنی درمرکزتحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بومی شده است ومی توان گفت که پس ازدانش هسته ای، دانش تولید واکسن در کشور دانش استراتژیک محسوب می شود./س

برچسب ها: واکسن ، دوگانه ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.