مبارز بحريني با بيان اينکه آل‌خليفه تحت فشار مردم بحرين مجبور به عقب‌نشيني شده، گفت: هم اکنون انقلاب بحرين به خاك عربستان، امارات، عمان و كويت هم نفوذ کرده که اينها از دستاوردهاي انقلاب 14 فوريه هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران سلسله جلسات "رهبران دربند" که به مناسبت هفته همبستگي صبح امروز در دفتر مطالعات فرهنگي برگزار شد، سعيد الشهابي مبارز بحريني ساكن لندن اظهار داشت: طرح "ميثاق ملي" 11 سال قبل و در سال 2002 از سوي حاکم بحرين مصوب شد که طي آن پادشاه يك قانون اساسي را به تصويب رساند كه تمامي مذاهب و گروه‌هاي داخلي و آحاد مردم، مخالف به تصويب رساندن آن قانون بودند. اما اين مخالفت با فشار از سوي حاکم بحرين مواجه شد که  در نهايت بر آن شديم كه هرچه آحاد مردم بگويد مورد پذيرش ما هم هست و از آن حمايت مي‌کنيم.

وي با بيان اينکه تحت تأثير اين قانون قرار شد انتخاباتي به اسم پارلمان و با شركت دو گروه مجلس نمايندگان و مجلس شورا برگزار شود، گفت: تداوم ديكتاتوري‌هاي سران آل‌خليفه ما را بر آن داشت تا اين قانون را رد کنيم و از مردم هم خواستيم كه اين انتخابات را رد كنند.

اين فعال حقوق بشر با تاکيد بر اينکه شرايط نابسامان منجر به انقلابي در بحرين شد، تصريح کرد: انقلاب 14 فوريه تحت تأثير تشويق احزاب معترض صورت گرفت كه  طي آن از مردم خواسته شد تا بيرون بريزند.

سعيدالشهابي به نقش سران آل‌سعود در نقض حقوق بشر در بحرين اشاره کرد و گفت: ورود و دخالت ارتش عربستان سعودي در بحرين منجر به عقب افتادن سقوط حكومت بحرين شد.

وي در ادامه افزود: مردم در اين 20ماه گذشته ثابت كردند که در انقلاب خود پايدار هستند و خوب مي‌دانند که در اين انقلاب خود تنها با آل‌خليفه مبارزه نمي‌کنند بلکه با چهار گروه آمريكا، نيروهاي امنيتي انگليس، موساد و ارتش عربستان مواجه‌اند.

اين فعال حقوق بشر دستاوردهاي انقلاب بحرين را كشيده شدن اين انقلاب به خاك عربستان، امارات، عمان و كويت عنوان کرد و اظهارداشت: تداوم اعتراضات و تظاهرات معترضين بحريني در مقابل خاندان جبار آل‌خليفه از دستاوردهاي انقلاب 14 فوريه هستند.

وي در پايان خاطر كرد: حكومت بحرين در تمامي عرصه‌ها شكست خورده و تحت فشار مردم مجبور به عقب نشيني شده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار