جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به لغو مجوز برنامه گرامی‌داشت شهید رجب‌بیگی و سخنرانی سعید قاسمی به فرهاد رهبر انتقاد کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به لغو مجوز برای برنامه گرامی‌داشت شهید مهدی رجب‌بیگی و سخنرانی سعید قاسمی در دانشگاه تهران نامه‌ای را خطاب به فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران نوشتند. متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود. «شهید بهشتی»

جناب آقای رئیس

طعم تلخ مدیریت فرد محور، سلیقه‌ای عجیب و تحلیل ناپذیر حضرتعالی را لااقل در دو سال اخیر چشیده بودیم، اما باورمان نمی‌آمد که دامنه این رویه منحصر به فرد دامنگیر یادواره شهیدی شود که باید اسطوره افتخار این دانشگاه باشد.

ممانعت از راهپیمایی سالیانه دانشجویان در حمایت از آرمان‌های اصیل امام راحل در 16 آذر، برخورد با دانشجویان به دلیل زیرپاگذاردن نمادهای استکبار، مخالفت از راهپیمایی در حمایت از ساحت مقدس امامت و احضار دانشجویان بسیجی به کمیته انضباطی، جلوگیری از اکران یک فیلم سینمایی انقلابی و...؛ و در عوض مجوز دادن به برنامه‌هایی نظیر انواع اردوهای مختلط، از کوهپیمایی تا سفرهای متنوع تفریحی، همایش‌های زرد و بی‌محتوا باحضور آرتیست‌های سینمایی و انواع کانون‌های موسیقی و ... علی‌الظاهر حاکی از قرائت نوینی است که حضرتعالی از دانشگاه تراز انقلاب و دانشجوی پیرو خط امام(ره) ارائه می‌کنید.

جناب آقای رئیس!

همانطور که اطلاع‌رسانی شده بود، موضوع برنامه اخیر که به آن مجوز ندادید در اطراف چرایی و چگونگی واکنش امت در مقابله با فشارهای استکبار بود و اساسا هم دانشجوی انقلابی می‌داند که نباید فضای مقدس چنین محافلی را به جنجال‌های سخیف و بی‌ارزش و اسامی ننگین فتنه‌گران آلوده کند، اما ظاهرا حضرتعالی براساس اخبار موثق واصله(!) فرموده‌اید که سخنران این برنامه نباید در دانشگاه حضور یابد؛ چون برای اجرای سریع مر قانون در مورد برخی فتنه‌گران از خود هزینه کرده است، چون "تند" است، چون "دانشگاهی" نیست، چون ممکن است "خطرناک" باشد!

بله آقای رئیس

شما راست می‌گویید! امثال حاج سعیدها تندند، چون در دفاع از آرمان‌های "آقا روح الله" یک وجب هم کوتاه نمی‌آیند؛ دانشگاهی نیستند چون مثل خیلی از به ظاهر انقلابی‌ها، تجارت مدرک در دانشگاه آزاد را به جنگیدن در خط مقدم 34 سال دفاع مقدس ترجیح ندادند؛ خطرناکند چون برای ریشه‌کن شدن نفاق و تزویر خط و مرز نمی‌شناسد...

شما راست می‌گویید، اصلا همه ما تند و خطرناکیم، اما بدانید دیروز رجب‌بیگی‌ها رفتند و امروز حاج سعیدهایی هستند تا عده‌ای معتدل، دانشگاهی و البته بی‌خطر قطار انقلاب را از راه اصلی خویش منحرف نسازند!

جناب آقای رئیس؛

امروز از طرفی جبهه شرک و کفر و نفاق دست به دست هم داده‌اند تا به خاطر ایستادگی‌های ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی با فشار و تطمیع و تحریم، ایشان را از پیگیری آرمان های والای خویش ذره‌ای غافل سازد و از طرف دیگر شما و امثال شما مانع از تزریق شعور و شور انقلابی در دانشگاه‌های تحت حاکمیتتان می‌شوید.

آیا فکر نمی‌کنید که امروز شما، با اعمال سلیقه‌های شخصی، ارزش‌های انقلابی‌گری را به مذبح برده‌اید؟

جناب آقای رئیس؛

سخنرانی‌هایتان را در باب اقتصاد مقاومتی رصد کرده‌ایم، اما برایمان قابل درک نیست که چگونه می‌شود دانشگاه در فضای لیبرالیستی سیر کند و در عین حال، جامعه در شرایط جنگی تمام عیار، با دشمن مقابله و بر ارزش‌ها پا فشاری کند؟

آیا برای حرکت از دانشگاه سکولار به دانشگاه اسلامی فقط بایستی مواضع سلبی اختیار کرد و مثلا اساتید سکولار را تکفیر کرد؛ گرچه از بخت بد، هر روز هم بر تعدادشان افزوده می‌شود! و یا برنامه‌ای هم برای حرکت ایجابی باید داشت؟ شاید طرز نگاهتان به عدالت در همین دانشگاه به اصطلاح اسلامیتان شما را بر آن داشته که دانشگاه تهران 2 را تاسیس کنید؟!

جناب آقای رئیس؛

با توجه به اینکه چهره‌ای شناخته شده، دلسوز و متعهد در افکار عمومی محسوب می‌شوید بهتر نیست در سیاست‌های اجرایی خود تجدید نظر کنید؟


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار