مدیر مجتمع بزرگ حوزوی حضرت خاتم الانبیا (ص) در اراك گفت: ساخت بزرگترین مجتمع حوزوی غرب كشور با 22 درصد پیشرفت فیزیكی در این شهر در حال ساخت است.

 

شریفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک با اشاره به آغاز ساخت این مجتمع از سال گذشته در اراك، افزود: فاز نخست این مجتمع شامل حوزه علمیه و حجره ها برای برادران طلبه به مساحت 23 هزار مترمربع است كه پیش بینی می شود تا مهر ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی بیان كرد: مجتمع بزرگ حوزوی خاتم الانبیا (ص) اراك در مجموع دارای مساحت 15 هكتاری و 10 هزار متر مربع زیر بنا است كه شامل حوزه های علمیه براداران و خواهران، حجره های طلبگی، پژوهشكده، كتابخانه تخصصی، مسجد جامع، مركز تخصصی پیشرفته حوزوی، مدارس راهنمایی پیش حوزوی پسرانه و دخترانه، مجتمع مسكونی مدرسان و اساتید است.

مدیر مجتمع بزرگ حوزوی حضرت خاتم الانبیا (ص) در اراك خاطر نشان كرد: این مجتمع در مسیر كمربندی شمالی نبش جاده میدان میوه و تره بار اراك در حال ساخت است كه با بهره برداری از آن می توان علاوه بر تامین نیازهای حوزوی استان مركزی برای استان های غربی كشور طلبه تربیت كرد.

شریفی ادامه داد: این مجتمع تاكنون با حمایت های افراد نیكوكار در حال ساخت است كه برای بهره برداری از آن نیازمند مصوبه اعتبار 150 میلیارد ریالی از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت است.

مدیر مجتمع بزرگ حوزوی حضرت خاتم الانبیا (ص) در اراك بیان كرد: حوزه علمیه اراك با توجه به حضور مرحوم حائری (موسس حوزه مقدس علمیه قم) به عنوان مادر حوزه های علمیه كشور محسوب می شود، احیای جایگاه آن از موارد تاكید شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حكم انتصاب آیت الله دری نجف آبادی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان مركزی است.

شریفی توضیح داد: حوزه علمیه اراك بزرگان و شخصیت های اثرگذار دینی از جمله آیت الله اراكی، آیت الله گلپایگانی، آیت الله خوانساری، آقانورالدین، آقا ضیالدین و به ویژه امام راحل را برای جهان اسلام در دامن خود پرورانده بنابراین احیای دوباره این حوزه ضروری و لازم است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.