يك حقوقدان گفت: مردم از قوه قضاییه انتظار دارند بدون هیچگونه اغماضی با اخلالگران بازار ارز برخورد کند.

غلامرضا عربگري در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه عملكرد نادرست برخي مديران باعث شكل‌گيري فضاي بحراني به وجود آمده در بازار ارز و سكه شده است، اظهار داشت: بانك مركزي و وزارت اقتصاد به عنوان دو متولي پيگيري امور اقتصادي كشور بايد با اتخاذ تدابير صحيح اقتصادي از وقوع چنين بحران‌هايي پيشگيري مي‌كردند.

اين حقوقدان با اشاره به بازداشت 16 اخلال گر بازار ارز ادامه داد: دستگیری اخلالگران در بازار ارز کار دشواری نیست چراکه کنترل بازار، حساب‌ها و جا به جایی پول‌ها در اختیار بانک‌ مرکزی و بانک‌ها بوده و با یک برنامه ریزی می توان اخلالگران را شناسایی کرد.
 
وي  افزود: مردم از قوه قضاییه انتظار دارند بدون هیچگونه اغماضی با اخلالگران بازار ارز  برخورد کند.

عربگري به لزوم برخورد قاطع و جدي قوه قضائيه با اخلال‌گران بازار ارز و ايجاد نوسانات اقتصادي در جامعه اشاره و تصريح کرد: عدم برخورد دستگاه قضا با بوجود آورندگان آشفتگي در بازار ارز باعث بدبيني و عدم اعتماد آحاد جامعه نسبت به وضع اقتصادي کشور خواهد شد که به الطبع نتايج و آثار جبران ناپذيري را به دنبال مي‌آورد.

اين کارشناس مسائل حقوقي در پايان خاطرنشان کرد: در سيستم اقتصادي کشور از يک سو بايد با اخلال گران بازار ارز برخوردي قاطع صورت گيرد و از سوي ديگر اين اقدام بايد به عنوان الگويي براي ساير دستگاه‌هاي ذي‌ربط به شمار آيد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بازار ، قضایی ، اخلال ، اغماض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار