نشريه امريکائي فارين پاليسي با اشاره به كشته شدن سالانه سي هزار آمريكايي با اسلحه گرم نوشت: از سئوال هاي مهم بسياري از شهروندان و کارشناسان آمريکايي از باراک اوباما و ميت رامني اين است که چگونه مي خواهيد با خشونتهاي فزاينده داخلي مقابله کنيد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،"استفان والت"، استاد دانشگاه هاروارد و از مقاله نويسان نشريه فارين پاليسي در مقاله خود با اشاره به نخستين مناظره نامزدهاي رياست جمهوري درباره سياست داخلي نوشت: اين بدان معنا نيست که نمي توان از نامزدها درباره سياست هاي خارجي سئوال کرد.
مهمترين سئوال مردم و کارشناسان آمريکايي اين است که از يازدهم سپتامبر 2001 ميلادي تاکنون دولت اين کشور ميلياردها دلار صرف اقدامات ضد تروريستي و حفاظت از شهروندانش در سراسر جهان کرده است و اين درحالي است که هنوز هم شمار کمي از شهروندان آمريکايي در اين قبيل اقدامات کشته مي شوند.
اين مقاله مي افزايد: از يازدهم سپتامبر 2001 ميلادي آمريکا بطور متوسط سالانه سي و دو شهروند خود را در خشونتهاي تروريستي از دست داده است و اگر دو هزار و ششصد و هشتاد و نه فردي را که در يازدهم سپتامبر کشته شده اند نيز به اين تعداد بيافزائيم، رقم کشته شدگان از يازده سال گذشته تاکنون، سالانه در حدود دويست و هفتاد و پنج نفر مي شود.
والت در ادامه مي نويسد: بر اساس آمار موجود هر ساله بيش از سي هزار آمريکايي با سلاح گرم در داخل آمريکا کشته مي شوند که اين رقم بسيار بيشتر از شمار کشته شدگان در هر کشور صنعتي پيشرفته ديگري است.
با توجه به شمار فزاينده روند مرگ و کشتارهاي اخير در داخل آمريکا از جمله در سينمايي در شهر آرورا ايالت کلورادو، معبد سيک ها در ويسکانسن و تيراندازي در نيويورک، چگونه است که هر دو نامزد انتخابات رياست جمهوري در سخن گفتن براي يافتن راه هاي موثري در کنترل اسلحه با شکست مواجه شده اند.
فارين پاليسي مي افزايد: سئوال مطرح اين است که هر يک از اين دو نفر به عنوان رئيس جمهور آمريکا چه اقدامي براي کاهش خطراتي که شهروندان آمريکايي به دليل خشونت هاي مسلحانه با آن روبرو هستند، اتخاذ خواهند کرد؟ چرا که خشونت هاي داخلي بسيار بيشتر از خطراتي است که از سوي تروريسم جهاني آمريکايي ها را تهديد مي کند.
اين مقاله در پايان مي نويسد: آمريکا به دليل مقابله با تروريسم، کشورهاي عراق و افغانستان را هدف تهاجم قرار داد و علاوه بر آن به اقدامات به اصطلاح ضد تروريستي خود در کشورهاي پاکستان، يمن و بسياري نواحي ديگر در سراسر جهان نيز ادامه مي دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار