علی محمد آزاد، استاندار همدان در آستانه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با صدور پیامی، بر نقش تربیتی و آموزشی تئاتر کودک و نوجوان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران همدان : استاندار همدان در این پیام آورده است:
پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، بار دیگر میزبان جشنواره ای است که آغاز حرکت آن با شعار امید از همدان بوده و با اتکا به همین شعار و تلاش و کوشش مستمر، اکنون نوزدهمین دوره آن برگزار می شود.
جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، در طول سالهای برگزاری موفقیت های بسیاری داشته و هرساله برای تاثیرگذاری بیشتر تفاوت هایی با سال قبل را تجربه کرده است. تصمیم معقولانه جداسازی تئاتر کودک از تئاتر نوجوان و ثبت جشنواره نوزدهم در تقویم رویدادهای هنری بین المللی پاسخی به مطالباتی بود که اهالی نمایش از این جشنواره انتظار داشتند.
مسیر پیش روی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، در جهان امروز مسیری سخت و پر تلاطم است زیرا این جشنواره قرار است با معیارهای انسانی و اسلامی به گسترش تئاتر در جهان کمک کند.
معیارهایی که هنر را نه برای هنر بلکه ابزاری برای تعالی می دانند. معرفی هنر متعالی در تئاتر به کودکان و نوجوانان جهان و بهره گیری از ابزار نمایش برای ارتقای سطح فکری و زندگی کودکان و نوجوانان، دنیا تنها از هنرمندانی با نگاهی مبتنی بر پاسداشت ارزشهای انسانی و فضایل اخلاقی و احترام به رسولان الهی برمی آید که امید است جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بتواند در صحنه بین الملل این وظیفه را به خوبی ایفا کند و نقطه امیدی برای فعالیت تمامی هنرمندان متعهد باشد.
در کنار این توجه به مسائل ملی و ایجاد فضایی برای هم اندیشی و همفکری هنرمندان و پایه گذاری روشهایی که تئاتر کودک و نوجوان نقش بیشتری در تربیت و آموزش این دو گروه داشته باشد ضروری است.
امیدوارم تمامی میهمانانی که به این مناسبت در همدان گرد هم آمده اند روزهای خوبی را در این استان سپری کنند و خاطره ای خوب از این سفر داشته باشند و آرزو دارم تمامی کودکان و نوجوانان در جهان امروز از کانون گرم خانواده برخوردار باشند./س
برچسب ها: استاندار ، پیام ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.