مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: هم‌اکنون نخستین پروژه نفت و گاز تعاونی کشور در ابرکوه در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار باشگاه  خبرنگاران مرکز یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: هم‌اکنون نخستین پروژه نفت و گاز تعاونی کشور در ابرکوه در حال احداث است.

امرالله‌ فلاح‌زاده در جمع مسئولان در سالن پیراپزشکی ابرکوه اظهار داشت: برای آنکه از قافله توسعه در دنیا عقب نمانیم باید هر چه بیشتر بر روی صنایع نوین به ویژه نفت و گاز و انرژی‌های نو سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه GTL ابرکوه نخستین پروژه نفت و گاز بخش تعاون کشور است، عنوان کرد: ساخت این پالایشگاه نیز به منظور رسیدن به این اهداف است.

فلاح‌زاده در مورد تلاش‌هایی که برای انجام این کار به عنوان نخستین پروژه تعاون کشور در بخش نفت و گاز صورت گرفته است، اظهار داشت: دولت مکلف به تأمین زیرساخت‌ها بود که با گذر خط هشتم گاز سراسری از ابرکوه و با توجه به اینکه تنها یک واحد صنعتی دیگر قادر به برداشت خوراک از این خط بود، مجوزهای لازم اخذ شد.

وی افزود: در ابتکاری جدید در ساخت این پروژه سرمایه‌گذار خارجی،سرمایه‌گذاران داخلی و بخش تعاونی در قالب تعاونی فراگیر سرو قامت با حضور مردم شهرستان ابرکوه حضور دارند.

فلاح‌زاده گفت: آبادانی منطقه تنها به مدد و مشارکت مردمی امکان‌پذیر است و تجربه دیگر کشورهای جهان نیز این مسئله را به اثبات رسانده است و مردم باید در این مسیر با ریسک پذیری، خوداتکایی و بهره‌وری و با حرکت رو به جلو از فرصت‌های ایجاد شده بهره بگیرند.

وی با اشاره به اینکه باید در بحث آموزش مردم برای گرایش به سمت بخش تعاون تلاش شود، اظهار داشت: این اداره کل برای 270 هزار نفر ساعت آموزش تا پایان سال 1391 برنامه‌ریزی کرده و در این کلاس‌های آموزشی، آحاد مردم با چگونگی سرمایه‌گذاری در بخش تعاون آشنا می‌شوند.

فرماندار ابرکوه نیز در این برنامه در اظهاراتی کوتاه با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان، خواستار توجه بیشتر به این ظرفیت‌ها شد.

نخستین پالایشگاه GTL بخش تعاون کشور در زمینی به مساحت 100 هکتار در حال ساخت است و به گفته مسئولان بعد از سه سال به بهره‌برداری می‌رسد.

این پالایشگاه روزانه 10 هزار بشکه بنزین و گازوئیل از گاز تولید می‌کند./س
برچسب ها: اولین ، پروژه ، نفت ، گاز ، در ابرکوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.