ایالات متحده آمریکا در خطر شیوع گسترده بیماری مننژیت به علت توزیع آمپول های استروییدی آلوده به ایالت های مختلف این کشور می باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  رویترز نوشت: ایالات متحده آمریکا در خطر شیوع گسترده بیماری مننژیت به علت توزیع آمپول های استروییدی آلوده به ایالت های مختلف این کشور می باشد.
گفته شده است این دارو تا به حال به 23 ایالت فرستاده شده است و درپی آلوده بودن آنها و شیوع بیماری 18 هزار آمپول از سطح کشور جمع آوری شده است.
ایالت میشیگان، شش مورد ابتلا به مننژیت قارچی را پس از دریافت تزریقات که بیشتر به خاطر کمردرد بوده؛ تایید کرده است. میشیگان هفتمین ایالتی است که اعلام شیوع بیماری را کرده است.
دیگر ایالت ها از جمله تنسی، ویرجینیا، فلوریدا، مریلند، کارولینای شمالی و ایندیانا موارد مشابه را گزارش کرده اند.
تنها در روز گذشته، مرکز کنترل بیماری های آمریکا، 47 مورد از این بیماری را ثبت کرده است. ایالت تنسی بیشترین مورد را به ثبت رسانده است و تعداد مبتلایان همچنان در حال افزایش است.
پزشکان و بیمارستان‌ها در آمریکا خواستار متوقف کردن استفاده از تولیدات کمپانی تولید کننده که در نیو انگلند قرار دارد، شده‌اند. بیش از 50 نفر در شش ایالت آمریکا به مننژیت قارچی مبتلا شده‌اند و 5 نفر هم جان خود را از دست داده اند.
 

برچسب ها: منژیت ، آمریکا ، وبگردی ، شیوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.