عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مدیران شهری با تجربه در ایران ثروت محسوب می‌شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی در همایش شهر ثروتمند که در هتل پارس مشهد برگزار شد، گفت: رسیدن به شهر ثروتمند تنها درگرو سرو سامان دادن به منابع درآمدی نیست بلکه دارای مولفه‌های دیگری نیز است. وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از شاخص‌های رسیدن به شهر ثروتمند توزیع مناسب درآمد است.

بحرینی ادامه داد: از دیگر شاخص‌هایی که باید در راه رسیدن به شهر ثروتمند به آن توجه داشت توسعه شاخص‌های انسانی است که این مهم زمانبر می‌باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در کنار این مهم تحقق شهر ثروتمند با نگاه دولت حداقلی امکان‌پذیر نیست. بحرینی با بیان اینکه نگاه ما برای رسیدن به شهر ثروتمند تنها نباید درآمد باشد تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از شهرهای ایران از مدیریت شهری با تجربه‌ای برخوردار هستند که این یک ثروت محسوب می‌شود.

بحرینی ادامه داد: همچنین در حال حاضر اداره‌ شهرها به منزله اداره یک کشور است بنابراین امروزه حکمرانی شهری مطرح است.

نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به شاخصه‌های حکمرانی شهری گفت: شفافیت و قابلیت حسابرسی دو مولفه اصلی حکمرانی شهری است.

بحرینی با بیان اینکه از دیگر معیارهایی که برای شهر ثروتمند مطرح می‌شود را ایجاد شهری خلاق دانست به گونه‌ای که شهر باید مولد و آفرینشگر باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ایجاد شهرخلاق 16 شاخص مطرح است که یکی از آن‌ها موضوعات فرهنگی است.

بحرینی وجود بارگاه منور امام هشتم در شهر مشهد را ثروتی برای مدیریت شهری این شهر عنوان کرد که باید آن را به یک ثروت بالفعل تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: از دیگر شاخص‌هایی که در شهر خلاق مطرح است خطرپذیری و ریسک پذیری افراد جامعه است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیریت شهری در این راستا باید تدابیری را در جهت تبدیل قدرت ریسک پذیری شهروندان به قدرت بالفعل بیاندیشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از راهکارهای افزایش قدرت ریسک‌پذیری افراد جامعه، توجه به مشاغل خانگی است.

بحرینی تصریح کرد: در حال حاضر در شهر مشهد پتانسیل بالایی درزمینه مشاغل خانگی در شهر مشهد وجود دارد به گونه‌ای که شهرداری مشهد نمایشگاهی را نیز در این زمینه برگزار کرده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌های مغفول مانده در شهرها مشاغل خانگی است که باید به آن توجه داشت.

یوسف زاده

برچسب ها: مدیران ، شهری ، ثروتمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.