مدیر دبیرخانه کلانشهرها گفت: متاسفانه دستگاه‌ها حمایت موثر از شهرداری را ندارند که این یک نقص بزرگ محسوب می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، میرنجاتی در نشست هم‌اندیشی مدیران، کارشناسان و اعضای فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی به تغییرات کارکردی در شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: هر چند بسترهای لازم برای مدیریت و انجام ماموریت شهرداری‌ها فراهم نشده است، اما با این وجود ماموریت آن‌ها تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری در انجام امورات خود تنها است، تصریح کرد: قوانینی که برای شهرداری‌ها در گذشته مصوب شده‌است امروز دیگر کارایی لازم را ندارد و باید مورد بازبینی قرار گیرند.

میرنجاتی اضافه کرد: متاسفانه امروزه نگاه مدیریتی درکشور یک نگاه بخشی است و فراگیر نیست.

وی در ادامه از یک جانبه نگاه کردن به تمام شهرداری‌ها در تصمیم‌گیری‌های ملی انتقاد کرد و ادامه داد: متاسفانه در برخی از تصمیمات آنچه که مصوب می‌شود برای یک شهر پنج هزار نفری با یک شهر میلیونی یکی است.

به گفته میرنجاتی در چنین تصمیم‌گیری‌هایی شاید ماموریت‌ها یکسان باشد، اما سطح و سطوح متفاوت است و باید این موارد مورد توجه قرار گیرند.

مانند تهران باید مدیریت ترافیک به شهرداری واگذار شود

میرنجاتی در ادامه به ترافیک و مسائل مطرح در آن اشاره کرد و گفت: مهندسی ترافیک را شهرداری مشهد انجام می‌دهد در حالی که مدیریت آن در اختیار شهرداری نیست.

وی با بیان اینکه در مدیریت ترافیک، پلیس با شهرداری همراه نیست، تصریح کرد: مانند تهران باید مدیریت ترافیک به شهرداری مشهد واگذار شود.

میرنجاتی همچنین از وضعیت زمانی معاینه فنی خودروها انتقاد کرد و افزود: اینکه اخذ معاینه فنی خودروها از دو سال به پنج سال افزایش یافت مسائلی همچون آلودگی هوا را به همراه داشت.

وی در خصوص نیم ساعت اول رایگان پارک حاشیه‌ای خیابان‌ها، اظهار کرد: این فلسفه نه برای بخش خصوصی و نه برای خیابان‌ها مناسب نبوده است.

این مقام مسئول از نگرانی شهرداری‌ها در خصوص واگذاری مدیریت حریم و محدوده شهرها به جهادکشاورزی یاد کرد و گفت: طرح ارائه شده نگران کننده است.

به گفته میرنجاتی یکی دیگر از نگرانی‌های موجود گسترده شدن مطب پزشکان است که باید به لحاظ شهرسازی محدودیت‌هایی در این زمینه قائل شد.

وی همچنین به نیم درصد از درآمدهای شهرداری که باید به کتابخانه‌ها واگذار شود اشاره کرد و ادامه داد: قرار بود مدیریت کتابخانه‌ها به شهرداری واگذار شود نه تنها این امر صورت نگرفته بلکه مطرح می‌شود که باید از درآمدهای این نهاد به کتابخانه‌ها نیز تعلق گیرد.

مدیر دبیرخانه کلانشهرها همچنین بر واگذاری مدیریت بستر و حریم رودخانه‌ها به شهرداری‌ها گفت: باید همچون گذشته اتحادیه شهرداری‌ها ایجاد و فعال شود.

گفتنی است در حاشیه سه روز نشست هم‌اندیشی مدیران، کارشناسان و اعضای فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، 6 کارگروه مختلف نیز برای بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص امور شهرداری‌ها برگزار خواهد شد.

باغبان

برچسب ها: دستگاه ، حمایت ، کلانشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.