نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه از اختصاص اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ريال برای بازسازی مساجد آسیب دیده از زلزله اخیر خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، حجت الاسلام علی محمدی، در گفتگو با خبرنگاران از آسیب دیدن 218 مسجد در مناطق روستایی و شهری شهرستان های اهر، ورزقان و هریس خبر داد و افزود: از این تعداد 55 مسجد آسیب 100 درصد دیده و تخریب کامل شده اند که اهتمام جدی اوقاف این است که با اعتبارات این سازمان و خیرین مسجدساز و مشارکت مردم این اماکن معنوی دوباره آباد و نوسازی شوند.

وی، روند بازسازی در مناطق آسیب دیده از زلزله را خوب ارزیابی کرد و افزود: با وجود تمامی کارهای انجام شده به نظر می رسد که دراین راستا دستگاه های اجرایی مرتبط به جهت نزدیک بودن فصل سرما با تجمیع امکانات و تجهیزات در تسریع ساخت این اماکن تلاش مضاعف نمایند تا از جان و مال مردم به نحو شایسته محافظت شود.

این مقام مسئول همچنین گفت: با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه یکصد واحد پیش ساخته در کمترین زمان ممکن در اختیار مناطق روستایی زلزله زده قرار می گیرد.

وی، در پایان با تقدیر از تلاش های چشمگیر انجام شده از سوی همه دستگاه ها در حوزه های مختلف عمرانی، بهداشتی، درمانی و امدادی خواسته اهالی مناطق زلزله زده را تسریع در ساخت اماکن مسکونی و دامی عنوان کرد و افزود: پیام و مسائل و مشکلات منطقه را به مسئولین کشوری منتقل می کنیم. /س

برچسب ها: بازسازی ، مساجد ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.