خبرگزاري فرانسه عناوين برخي از رويدادهاي مهم جهان را در روز شنبه ششم اکتبر، پانزدهم مهر ماه، به اين صورت اعلام کرد:

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،
سوريه
دمشق- پيگيري تحولات سياسي
 
واتيکان
واتيکان- آخرين جلسه استماع مربوط به پرونده واتيليکس که در آن پائولو گابريله، پيشکار پاپ بنديکت شانزدهم رهبر کاتوليکهاي جهان،‌متهم به سرقت دهها سند محرمانه پاپ و همکارانش شده است. از ساعت هفت روز شنبه به وقت گرينويچ کيفرخواست، دفاعيه و آخرين اظهارنظرهاي متهم و سپس صدور حکم صورت خواهد گرفت.
 
انگليس
لندن- پيگيري پرونده ابو حمزه که به دست داشتن در حملات و اقدامات تروريستي متهم شده است. روز جمعه ديوان عالي لندن با درخواست وي مبني بر مستردنشدن به آمريکا مخالفت کرد و اکنون احتمال استرداد اين مظنون به آمريکا افزايش يافته است.

مالت
والتا- نشست کشورهاي دو سوي درياي مديترانه موسوم به 5+5 در پايتخت مالت برگزار مي شود.
 
پرو
ليما- لئون پانتا، وزير دفاع آمريکا از پرو ديدن مي کند. وزارت دفاع آمريکا، پنتاگون، تلاش مي کند همکاريهاي نظامي خود را به ويژه در زمينه مبارزه با مواد مخدر، تروريسم و  عمليات امدادرساني تقويت کند. پانتا تا روز يکشنبه در ليما خواهد ماند.
 
سرزمين هاي فلسطيني
رام الله- مبارزات تبليغاتي براي انتخابات شهرداريها که قرار است بيستم اکتبر در کرانه باختري رود اردن برگزار شود، از روز شنبه آغاز خواهد شد. از زمان انتخابات پارلماني سال 2006، اين اولين انتخاباتي است که در سرزمين هاي فلسطيني برگزار خواهد شد.
 
آمريکا
اپوپکا- ميت رامني، نامزد حزب جمهوري خواه آمريکا در انتخابات رياست جمهوري اين کشور که ششم نوامبر برگزار خواهد شد به سفرهاي تبليغاتي خود ادامه مي دهد و اين بار به مدت سه روز در ايالت فلوريدا در جنوب شرقي آمريکا تبليغ خواهد کرد.
 
عربستان سعودي
رياض- کريستين لاگارد، مدير کل فرانسوي صندوق بين المللي پول به عربستان سعودي مي رود تا در شهر رياض در نشست شوراي همکاري خليج فارس شرکت کند.
 
آفريقاي جنوبي
روستنبرگ- پيگيري اخبار مربوط به اعتصابها در معادن آفريقاي جنوبي در شرايطي که شرکت امپلاتس  که بزرگ ترين شرکت توليد کننده پلاتين در جهان است تصميم گرفته است در واکنش به اعتصابهاي پياپي کارگران، فعاليت خود را متوقف کند. مسئولان اين شرکت روز جمعه از اخراج 12 هزار تن از بيست و هشت هزار کارگر معدن روستنبرگ در شمال آفريقاي جنوبي که بر خلاف هشدارها دست به اعتصاب زده اند، خبر دادند.
 
ايتاليا
ناپل- کشتي استل که سرنشينان آن تعدادي از فعالان طرفدار فلسطين هستند، قرار است از بندر ناپل حرکت کند و براي شکست محاصره اي که اسرائيل بر منطقه نوار غزه اعمال کرده است، به اين منطقه برود.  
 
نيجريه
موبي، لاگوس- پيگيري تحقيق مربوط به کشتار دست کم 40 دانشجو در يک مدرسه پلي تکنيک در شهر موبي در شمال شرقي نيجريه. مقامات پليس نيجريه اعلام کرده اند هنوز مشخص نيست که اهداف و انگيزه هاي مهاجمان از اين کشتار چه بوده است.
برچسب ها: عناوین ، اخبار ، جهان ، رویدادها ، news
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار