کارشناس سیاسی با اشاره به کاهش حمایت کلامی ترکیه از مخالفان سوری تاکید کرد تشدید تنش بین دو کشور به موضع سوریه بستگی دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسیا الیوم ؛ مصطفی اوزجان در گفتگویی با این شبکه درباره حادثه اخیر در مرزهای سوریه و ترکیه و این که آنکارا تا چه اندازه می تواند به سیاست خویشتنداری ادامه دهد گفت: این امر تا حد زیادی به موضع سوریه نیاز دارد. اگر سوریه حریم مرزی را نقض نکند ترکیه نیز خویشتنداری می کند و ناچار نخواهد شد اقدامی انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حمایت ترکیه از مخالفان سوریه به دمشق اجازه نمی دهد اقدامی مشابه انجام دهد گفت: مخالفان سوری می گویند تسلیحات خود را از انبارهای ارتش سوریه به دست آورده اند و اگر هم ترکیه حمایتی تسلیحاتی از این افراد کرده باشد بسیار جزئی است. بنابراین حمایت تسلیحاتی ترکیه از مخالفان سوریه ثابت شده نیست.

اوزجان درباره این که برخی کارشناسان معتقدند موضع ترکیه در قبال بحران سوریه نشان از ورشکستگی نظام این کشور است و حزب عدالت و توسعه روز به روز موقعیت خود را از دست می دهد و بسیاری از طرفداران این حزب هم علیه جنگ تظاهرات کرده اند گفت: ترکیه به هیچ وجه در صدد متشنج کردن اوضاع نیست و حتی حمایت کلامی از مخالفان سوری نیز اخیرا کاهش قابل توجهی پیدا کرده است و ترکیه نیز مثل دیگر کشورها حمایت کلامی خود را کاهش داده است.

ترکیه تنها در صورتی اقدام جدی علیه سوریه اتخاذ خواهد کرد که مرزهای این کشور هدف حملات سوریه قرار بگیرد.
برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، حمایت ، شورشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار