نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با راشاتودی به کشورهایی که مخالفان دولت سوریه را به سلاح مجهز می‌کنند هشدار داد و عنوان کرد که راه‌حل‌های نظامی برای سوریه راهگشا نیست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران،نوری مالکی نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با شبکه  راشاتودی، وضعیت سوریه را مایه نگرانی کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی دانست و گفت: ما بارها گفته‌ایم که بحران سوریه را همچون مشکلی برای خود می‌دانیم. سوریه یک کشور مهم است و مواضع خود را دارد. ما پیش از این هم به همه هشدار داده‌ایم که آتشی که در سوریه آغاز شده، گسترش خواهد یافت و پس از عبور از مرزها دیگر کشورهای منطقه را هم ناآرام می‌کند و نهایتا تاثیرات جهانی خواهد داشت. خاورمیانه یکی از بزرگترین منابع انرژی جهان است.

او تبعیت از مبانی دموکراسی و آزادی را یکی از مشخصه‌های آینده سوریه دانست و عنوان کرد سوری‌ها باید حق رای دادن داشته باشند. به گفته وی مذاکرات در این زمینه باید همچنان ادامه یابد.

او همچنین عنوان کرده است که کسانی که در پشت پرده انفجارها و اقدامات تروریستی در عراق قرار دارند، همان کسانی هستند که به مخالفان دولت سوریه سلاح ارسال می‌کنند و پس از ناآرام کردن سوریه قصد ناآرام کردن عراق و سپس کل منطقه را دارند.

نخست‌وزیر عراق به اوضاع داخلی عراق نیز اشاره کرد و گفت: مردم این کشور اکنون به دنبال رسیدن به دولت اکثریت و نه دولت اتحاد ملی هستند. او دلیل این امر را هم کارشکنی دیگر گروه‌های عضو دولت می‌داند و عنوان می‌کند که این نوع حکومت از رشد و توسعه عراق جلوگیری می‌کند.

برچسب ها: مالکی ، سوریه ، مخالفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار