رهبران اروپا و شمال آفریقا روز جمعه اولین نشست خود را از زمان قیام های بهار عربی، در مالت آغاز کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، قرار است فرانسه، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا در این نشست درباره بحران بدهی منطقه یورو گفتگو کنند.

انتظار می رود کشورهای مغرب عربی سرمایه گذاری و حمایت اقتصادی بیشتر طرف دیگر مدیترانه را خواستار شوند و رهبران اروپایی نیز قطعا درباره ضرورت محدود کردن سیل مهاجران غیرقانونی به این کشورها گفتگو می کنند.

با توجه به موجی از اعتراضات ضد غربی در سراسر جهان اسلام در اعتراض به فیلم توهین آمیز ساخت آمریکا و انتشار تصاویر موهن به پیامبر اسلام (ص) در فرانسه، قرار است مقامات شرکت کننده در این نشست درباره مسائل امنیتی نیز گفتگو کنند.

این دومین نشست سران کشورها و دولت ها بعد از نشست سال دو هزار و سه است که به نشست پنج بعلاوه پنج معروف است.

پنج کشور اروپایی (فرانسه، ایتالیا، مالت، پرتغال، و اسپانیا) و پنج کشور عربی (الجزایر، لیبی، مغرب، موریتانی و تونس) در این نشست شرکت دارند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا، ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا و پدرو پاسوس کویلو نخست وزیر پرتغال به منظور شرکت در این نشست به مالت سفر کرده اند و نشست های جداگانه ای را برگزار می کنند.

دفتر اولاند اعلام کرد آنها در آستانه نشست بعدی اروپا در هجدهم تا نوزدهم اکتبر درباره بحران بدهی منطقه یورو گفتگو می کنند.

خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا به همراه اشتفان فیول کمیسر سیاست همسایگی اروپا نیز در این نشست شرکت دارند.

حبیب بن یحیی رئیس اتحادیه مغرب عربی و فتح الله سیجیلماسی رئیس اتحادیه مدیترانه نیز ازجمله ناظران این نشست خواهند بود.

پیش بینی می شود شرکت کنندگان در این نشست جمعه شب اطلاعیه ای را منتشر کنند و برخی از رهبران این اجلاس روز شنبه ساعت 10:30 به وقت گرینویچ کنفرانس خبری را برگزار می کنند.
برچسب ها: رهبران ، اروپا ، آفریقا ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار