لیست تیم ملی برای دیدار با کره جنوبی واکنش های متفاوتی را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کارلوس کی روش برای دیدار حساس ومهم تیم ملی مقابل کره جنوبی لیست تیم ملی را اعلام کرد که طبق معمول ومطابق پیش بینی ها، دوباره حرف وحدیث های زیادی دررابطه بابازیکنانی که به اردوی تیم ملی دعوت شده اند، مطرح شد. البته این موضوع، اتفاق تازه ای درفوتبال ما نیست وهرگاه لیست تیم ملی اعلام شده عده ای منتقد ومعترض داشته چراکه تمام بازیکنان حق خودشان را حضور درتیم ملی می دانند.

لیست کی روش برای بازیکنان با کره جنوبی باانتقادات زیادی مطرح شده و مطمئنا جواب سرمربی تیم ملی هم مثل همیشه کوتاه ومختصر خواهد بود. قطعا کی روش هم مثل تمام مربیان دنیا مدعی است که مربیگری سلیقه ای است واو بنابر دیدگاه خودش بهترین ها رابه تیم ملی دعوت کرده است.

دراینکه مربیگری سلیقه ای است هیچ بحثی نیست ودر دنیای فوتبال بازیکنان بزرگی همچون اریک کانتونا بوده اند که دراوج آمادگی ومحبوبیت قرار داشته اند اما به اردوی تیم ملی دعوت نشده اند دراین رابطه هیچ بحثی باسرمربی پرتغال تیم ملی نداریم اما سئوال ما ازکی روش این است که لیگ مابرای او چه ارزشی واهمیتی دارد؟ آیا کی روش لیگ را به دقت نگاه می کند وشایسته ها را به تیم ملی دعوت می کند؟ اگر اینگونه است، پس چرا او همواره یک سری بازیکن را به اردو دعوت می کند و لیست هایی که او اعلام می کند، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند ونکته مهم تر اینکه چرا ترکیب تیم ملی با توجه به مشکلات فنی که تیم کی روش دارد، هیچگاه تغییر نمی کند؟
اگر ملاک کی روش آمادگی ودرخشش بازیکنان درلیگ باشد، باتوجه به درخشش بازیکنان جوان وجویای نامی که درلیگ حضوردارند، باید شاهد حضور آنهادر اردوی تیمملی باشیم اما به نظر می رسد لیگ هیچ اهمیتی برای سرمربی تیمملی ندارد و همچنان بازیکنان سابق به اردو دعوت می شوند، بازکنانی که درتیم های خود نیمکت نشین وسکو نشین هستند اما سرمربی پرتغالی تیم ملی علاقه خاصی به آنها دارد وتحت هر شرایطی شاهد حضور این عده در اردو تیم ملی هستیم.

دیدار باکره جنوبی برای ما بسیار مهم وسرنوشت ساز است ونتیجه آن میتواند سرنوشت فوتبال ایران را عوض کند در شرایط موجود اما خوشبین تر هوادار تیم ملی ایران هم امیدی به پیروزی تیم کی روش مقابل کره جنوبی ندارد وهمگان  یأس وهراسی خاص درمورد این دیدار سرنوشت ساز صحبت میکنند مهم ترین ایراد تیمملی عدم حضور بازیکنان سرعتی دراردو است وبه نظر می رسد کی روش با همان شیوه سابق قرار ایت مقابل کره جنوبی به میدان  برود. اگر شیوه کی روش خوب بود وجواب می داد، نباید مقابل لبنان که جزو تیم های درجه 3 آسیا است، شکست می خوریم اما به راحتی در بیروت باختیم ونکته آزار دهنده اینکه کی روش تصمیم به تغییرات دربازیکنان وشیوه بازی تیم ملی ندارد وهمچنان با همان سبک گذشته تیمش را راهی میدان می کند.

مردم بایأس وتردید خاصی به تیم ملی نگاه می کنند وامید چندانی به موفقیت این تیم ملی نگاه می کنند و امید چندانی به موفقیت این تیم ندارند اما کی روش همچنان رویه سابق را ادامه می دهد ودست به تغییرات درتیمش نمی زند.

بهراستی رفتار کی روش باعث بی انگیزگی بازیکنان حاضر در لیگ نخواد شد؟ وقتی بازیکنی می بیند تمام تلاش خودش را می کند وبهترین عملکرد ممکن را درلیگ دارد اما بازهم مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار نمی گیرد با چه انگیزه ای باید  درلیگ حاضر شود؟ بسیاری از بازیکنانی که حق شان حضور در تیم ملی است اما کی روش توجهی به آنها نمی کند در صحبت های خصوصی شان نسبت به عملکرد سرمربی تیمملی معترض هستند اما با درنظر گرفتن منافع ملی، فعلا سکوت اختیار کرده اند وحرفی نمی زنند.

بازیکنان مذکور در حال حاضر ساکت مانده اند اما اگر کی روش نتواند نتیجه مطلوبی مقابل کره جنوبی کسب کند، قطعا صدای اعتراض این عده را خواهد شنید، همان بازیکنانی که بادر نظر گرفتن منافع ملی سکوت کرده اند وترجیح می دهند فعلا صحبتی نکنند اما صبرو تحمل آنها هم حدومرزی دارد.

کی روش یک نام بزرگ درفوتبال جهان است اما در فوتبال ایران تا این لحظه به اندازه نام واعتبارش ظاهر نشده است. متأسفانه نام کی روش باعث شده که تمام نقاط ضعف وایرادات اوپشت این نام بزرگ پنهان شود وفدراسیون هم اعضای فوتبالی چندانی ندارند.
تحت تأثیر نام کی روش دست به سینه جلوی این مرد پرتغالی قرار گرفتند وکسی از او به خاطر عملکرد ضعیفی که دارد انتقاد نمی کند: با چنین شرایطی هیچ امیدی به موفقیت تیم ملی نیست چرا که کی روش کار خودش را می کند واصرار به اشتباهات گذشته اش دارد وانگار قرار نیست تغییراتی دربازیکنان وشیوه بازی ملی ایجاد کند./با

برچسب ها: لیگ ، سرمربی ، کی روش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار