خطيب اين هفته نماز جمعه تهران با بيان اينكه وضع كشور عادي است و بحراني نيست گفت: اخلال گران اقتصادي را در داخل نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي ما شناسايي و برخورد كنند.

به گزارش سرويس سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب اين هفته نماز جمعه تهران درباره اصول اخلاق اسلامی و يقين به خدا اظهار داشت: خداوند به وعده‌هایی که به بندگان داده وفا می‌کند و اگر امتی با خداوند باشد در مشکلات در نمی‌ماند و برایش گشایش حاصل می‌شود.

وي در ادامه با اشاره به عوارض بي‌حجابي در جامعه، عدم رعایت حجاب دینی را دهن‌کجی به خداوند دانست و افزود: در آیات قرآن به صراحت به لزوم رعایت حجاب اشاره شده و اگر خانمی این حکم خداوند را زیر پا بگذارد در زندگی دچار مشکل خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اين مطلب كه ما در عرصه اقتصادی به شدت نیازمند به تقوا هستیم تصريح كرد: برخي‌ها به چه دليل در بازار احتكار مي‌كنند؛ احتکارکنندگان دین، خداوند و قیامت را فراموش کرده‌اند و از بازار آشفته خائنانه سوء استفاده می‌کنند.

آيت الله خاتمي ادامه داد: هر گونه اخلال اقتصادي بي تقوايي است اين كه عده‌اي نبض ارز را به دست بگيرند و آب به آسياب دشمن بريزند، بي تقوايي است

آيت الله سيداحمد خاتمي در خطبه دوم نماز جمعه تهران با شاره به اقدام وزارت خارجه آمريكا در خارج كردن نام سازمان منافقين از ليست گروه‌هاي تروريستي، اظهار داشت: اين اتفاقامر تازه اي نيست، منش منافقين هم همين است، زندگي نوكرصفتانه آنها مثل مرگ است، براي اين كه نسل دوم و سوم انقلاب در جريان قرار بگيرند كه سازمان جهنمي منافقين چه سازماني است و جهانيان منصف هم سيماي وحشيانه اين سازمان تروريستي را بدانند، اينها بيش از 16 هزار نفر از مردم اين كشور را منافقين ترور كردند و به شهادت رساندند.

وي ادامه داد: اين سازمان افراد كوچه و خيابان را ترور مي كردند و ترورهايشان محدود به مسوولان نبود، 641 نفر كارگر ساده 593 كارگر متخصص 401 كشاورز 995 كاسب 196 معلم 973 دانش آموز و 300 دانشجو را كشتند، چهره خيانت بار اين‌ها اين است حتي مثلا دو نوزاد را در بغل يك مادر مي كشتند و يا در سر سفره اي بمب منفجر مي كردند و پيرزن و پيرمرد را به كشتن مي دادند. آنها نه تنها در ايران، بلكه در عراق هم جنايت انجام دادند و در قتل 25 هزار نفر قيام كنندگان عليه صدام دست به جنايت زدند.

امام جمعه موقت تهران همچنين تصريح كرد: اين سازمان جهنمي از ابتدا هم آمريكايي بود و از ابتدا هم با آنها سر و راز داشتند، در حالي كه شعارهاي ضدامپرياليستي آنها گوش فلك را كرده بود، اين اقدام پرده را كنار زد تا همه بفهمند اين سازمان جهنمي آمريكايي و صهيونيستي است.

وي با بيان اين مطلب كه آمريكا مي‌خواهد بگويد تمام قد به مبارزه با انقلاب اسلامي آمده و دنيا مي‌داند، امروز آمريكا ستاد مبارزه با انقلاب اسلامي است، تصريح كرد:من سخنم با فرد نيست و با مبنا كار دارم، دشمني آمريكا در طول اين سال ها كمتر نشده كه بيشتر شده است و حداقل 33 برابر شده است، امروز مذاكره با ايران و ايران را سر ميز مذاكره نشاندن يك هدف استراتژيك براي آمريكاست، چون آمريكا اين را مي‌داند كه انقلاب‌هاي منطقه برخاسته از انقلاب بزرگ ايران است، اين هدف استراتژيك براي آمريكاست كه بگويد چاره‌اي نداريد براي اين كه با ما بسازيد و ديديد كه ايران هم پس از 33 سال پاي ميز مذاكره آمد، البته به فضل خدا آمريكا اين هدف را به گور خواهد برد.

وي با اشاره به تحقير آمريكا از سوي ايران، اضافه كرد: امروز آمريكا در مواجهه با ايران در بدترين وضعيت خود قرار دارد، آنها در ابتداي تحريم گفته بودند كه ايران يك ماه ديگر دست تسليم بلند مي كند سه ماه از اين تحريم گذشته و به فضل الهي زمستان مي گذارد و روسياهي بر ذغال خواهد ماند. ايران به فضل خدا شجاع مقتدر و با صلابت ايستاده است.

احمد خاتمي در ادامه گفت: الحمدالله در كشور وضع عادي است و بحراني نيست. مشكلاتي بوده و هست، اگر دنبال كشور بحران زده هستيد به سراغ همان كشورهايي برويد كه تحريم كرده‌اند، در تلويزيون مي بينند كه با چه مشكلاتي مواجه هستند و حكام هم عاجز از حل مشكلات هستند. آمريكا بيش از كل جمعيت كشورمان فقير دارند و اين آماري است كه خودشان مي دهند در ايران اين خبرها نيست، بلكه مشكلات هست با همراهي مسوولان اين مشكلات برطرف خواهد شد.

وي با بيان اينكه فشاري كه امروز از سوي دنياي استكبار بر ما وارد شده است، يك جنگ تمام عيار اقتصادي است، تصريح كرد: اين مردم در دفاع مقدس كه سخت‌تر از اين جنگ اقتصادي بود، مقاومت كردند. با ايمان به وعده هاي خدا اين فشارها طول نمي كشد چون ملت ما امتحان داده كه در فشارها فرسوده نمي شود و زندگي در فشارها را تجربه كرده است و به فضل خدا ملت ما آنها را فرسوده كرده و از ميدان خارج مي كند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: البته منصفانه آن است كه بگوييم بخشي از اين فشارها ناشي از تحريم است، اما بخش‌هاي ديگر را نديده نگذاريم اخلال گران اقتصادي را در داخل نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي ما شناسايي و برخورد كنند، از سوي ديگر نبايد سوءتدبيرها را ناديده ببينيم من يك قوه را خطاب قرار نمي دهم، هر سه قوه محترم اين نظام دست به دست هم دهند تا از فشار زائد بر اين ملت بزرگ و فداكار كاسته شود.

وي ضمن انتقاد از برخي اختلافات ميان مسوولان تاكيد كرد: تنها راه حل اين مشكلات تعامل و همدلي مسوولان با مردم است، مسوولان باهم تعامل كنند و بدانند اين بگومگوهاي رسانه اي شان دشمنان را شاد و دوستان را رنجيده مي كند اين را كنار بگذارند مسوولان محترم يك بار بازتاب حرف هايشان را در رسانه هاي خارجي ببينند و شادي آنها را ببينند انتظار مي رود مسوولان با تعامل و همدلي مشكل را حل كنند، فرافكني نه دردي را درمان و نه مشكلي را حل مي‌كند، مردم مي گويند مسوولان محترم ما انتخابتان كرده ايم و مي خواهيم در حد توان مشكل را حل كنيد اين حق مردم است.

خاتمي با انتقاد از خبري كه به نقل از وي توسط يك خبرنگار منتشر شده بود گفت: يك خبرنگار سهل انگار به دروغ از من گفت كه خاتمي مي گويد در برابر گراني ها آخ هم نگوييد دروغ به اين بزرگي! مگر مي شود من چنين چيزي بخواهم ؟ حرف من اين است كه برخورد دشمن پسند، نداشته باشيم، دشمن آشوب و بلوا مي خواهد نمي گويم رنجش نداشته باشيد، اين حق شماست، اما دشمنان آشوب و وادار كردن مسوولان براي عقب نشيني از مواضع داشته باشند والا چه كسي مي گويد آخ نگوييد، اما نبايد رفتار دشمن شاد كننده داشت به حمدالله مردم و اقشار مختلف جامعه ما همه يك صدا تا آخرين نفر و نفس و قطره خون پاي اين انقلاب اسلامي ايستاده اند.

وي با تمجيد از عملكرد بازاريان در برابر نقشه‌هاي دشمنان گفت: بازاريان و اصناف كشور در صد سال اخير در هر قيام مردمي كه بوده است، نقش ستودني و مثال زدني داشتند، در نهضت 15 خرداد اين اصناف بودند كه به ميدان آمدند در طول سال هاي خفقان اين اصناف تمام تلاش خود را براي پيروزي انقلاب داشتند و تاكنون هم همراه با نظام اسلامي بوده اند و خواهند بود و من يقين دارم بازاري هاي انقلابي ما نخواند گذاشت دشمنان انقلاب زخم خورده هاي انقلاب از اعتراض صنفي شان سوءاستفاده كنند.

آيت الله خاتمي در پايان خاطرنشان كرد: از همه مسوولان و قوه قضاييه انتظار مي رود در اين عرصه با اخلال گران اقتصادي و محتكران برخورد مناسبي داشته باشند، در اين جا از قوه قضاييه در برخورد با اخلال گران ارز تشكر مي كنم مردم هم توجه كنند پخش شايعات از ابزار مهم جنگ رواني است اعتنايي به شبكه هاي بيگانه دشمن نداشته باشند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: خاتمی ، نماز جمعه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار