فيلم سينمايي "تو ومن" با نداشتن حرف و مضمون تازه اي براي گفتن حتي توانايي پاسخ به سطحي ترين نياز مخاطب را هم ندارد.

"جبار آذين" منتقد، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص فيلم سينمايي "تو و من" ساخته "محمد بانکي" گفت: در سينماي ايران طيف هاي مختلف اقتصادي و سينمايي فعال هستند برخي از اين طيف ها که گرايش به سينماي تجاري دارند عمدتا با نگاه به گيشه فيلم هاي خود را توليد مي کنند، در اين زمينه خود اين طيف فيلمسازان تجاري به چند زير مجموعه تقسيم مي شوند.
وي درخصوص اين طيف فيلمسازان افزود: ابتدا افرادي که فيلم سينمايي سالم تجاري مي سازند و دسته دوم افرادي که بدون رعايت ضابطه و قاعده در ساختار و محتواي فيلم، اثري تجاري مي سازند.
وي ادامه داد:  دسته سوم افرادي که بدون هيچ نوع شناختي از سليقه مخاطب اصول سينما و تصوير فقط به قصد درآمد، فيلم تجاري مي سازند که در واقع فيلم هاي دسته سوم به طور عمده آثاري است که گاهي با عناوين بد و فوق العاده ضعيف و يا مبتذل از آن ها ياد مي شود.
اين منتقد عنوان کرد: هم اکنون در عرصه سينماي تجاري فيلمي به نام"تو ومن" روي پرده سينماهاست که شاخص ترين ويژگي اين فيلم استفاده از دو بازيگري است که به عنوان سوپر استار در سينما مشهور شدند اما در واقع بهره زيادي از هنر بازيگري نبرده اند.
آذين اظهار داشت: اين دو بازيگر که نقش هاي اصلي فيلم را بر عهده دارند و در کارهاي قبلي خود، هنري در قالب بازيگر ارائه نکردند و عمدتا تيپ و قيافه آن ها علت گزينش اين دو بازيگر براي ايفاي نقش در فيلم ها و جذب مخاطب به هر قيمتي است.
وي تصريح کرد: هم اکنون اين دو بازيگر نقش شخصيت هاي اصلي يک فيلم تجاري را بر عهده گرفتند که نه خود فيلم حرفي براي گفتن دارد و نه مضمون تازه اي دارد داستان فيلم حول وحوش يکسري مسائل کليشه اي کلي و همان قصه به اصطلاح گنج قاروني و به شکل ديگري که شايد امروزه مورد پسند جوانان باشد تهيه کرده اند که متاسفانه در اين حد هم موفق نشده که تماشاگر را به سالن هاي سينما بکشاند.
وي افزود: عدم توفيق تجاري اين فيلم بار ديگر ثابت کرد که حضور ستاره ها يا به اصطلاح سوپراستار ها نمي تواند تقويم فروش دائمي فيلم ها باشد.
آذين اظهار داشت: خود کارگردان اين فيلم که سابقه دور در عرصه بازيگري دارد و همچنين براداران بانکي که سال ها در سينماي ايران فعال هستند اما در زمينه توليد فيلم به عنوان سازنده و کارگردان در رتبه قابل مطرحي نيستند.
وي تصريح کرد: به همين دليل فيلم "تو و من" در نهايت به يکي از آثار نازل سينماي ايران تبديل شده که به بازي هاي شاخص دارد و نه داستان و فيلم نامه جديد منسجم و تدبير شده اي دارد.
آذين گفت: "تو و من" امتياز ويژه اي به عنوان شاخصه تعريف شده ندارد و صرفا يک فيلم سرگرم کننده سطح پايين است که در همين بخش سرگرم کننده هم موفق به جذب تماشاگر نشده تا حداقل بتواند به سطحي ترين سليقه هاي مخاطب نيز پاسخ دهد.
اين منتقد در ادامه عنوان کرد: "تو و من" در نهايت مي تواند کارنامه نه چندان قابل تامل سينماي تجاري ايران را پر بارتر کند اما به عنوان يک فيلم نمي تواند جايگاه مطرحي در آثار سينمايي ايران داشته باشد.
آذين افزود:  اگر روي فيلم نامه اين اثر بيشتر کار مي شد و از بازيگران با تجربه تر و بهتري استفاده مي کردند شايد اين عوامل کار را قابل تحمل تر مي کرد.
وي اظهار داشت:ح ضور بازيگران در اين فيلم يکي از ضرباتي است که به پيکره اثر زده اما در شکل و شمايل فعلي شايد اين اثر مي خواست به گونه اي داور برنامه ماهواره "من و تو" باشد که اين اثر در همين حد هم به توفيق نرسيده است./ي2
برچسب ها: فیلم ، تو و من ، مخاطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار