بهروز غریب‌پور معتقد است ثبت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان در تقویم جشنواره‌های جهانی زمانی ارزشمند است که در کشور ما ترمینال تولیدات سالانه و محلی برای عرضه آن وجود داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهروز غریب‌پور در گفت‌و‌گو با روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان درباره ثبت این جشنواره در تقویم جشنواره‌های جهانی گفت: رسمیت پیدا کردن جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اقدامی معتبر در سطح جهانی است که به دلیل تداوم برگزاری این جشنواره است اما این اتفاق زمانی ارزشمند است که تئاتر کودک و نوجوان داشته باشیم و روی آن سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

وی افزود: این اتفاق جهانی زمانی معتبر است که در کشور ما ترمینال تولیدات سالانه وجود داشته باشد و به همراه آن محلی برای عرضه آن محیا باشد. تئاتر کودک و نوجوان مدت‌هاست که مورد بی‌توجهی قرار گرفته و سرمایه‌گذاری در این بخش انجام نمی‌شود.

کارگردان اپرای «رستم و سهراب» بیان داشت: اساسا ما در حوزه تئاتر کودک و نوجوان در یک دوره‌ای فعالیت‌های ارزشمندی را داشتیم؛ زمانی که آن دوره مورد بررسی قرار می‌دهیم، تولیداتی که اعتبار جهانی در جشنواره‌های مختلف داشتند در شمار آثاری جذاب برای کودکان نبودند زیرا به موضوع تئاتر کودک می‌پرداختند.

غریب‌پور با بیان اینکه در سال 58 با اجرای نمایشی مخاطب نوجوان را از کودک تفکیک کردم،‌ اظهار داشت: سال 58 تماشاخانه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری با اجرای نمایشی مختص به نوجوانان افتتاح کردم تا به مسئولان بگویم بین دو بخش کودک و نوجوان باید تفکیک قائل شد؛ ‌این تفکیک تا مدتها ادامه داشت اما مجددا به روند قبلی خود بازگشت.

وی در خصوص تفکیک بخش نوجوان از بخش کودک در جشنواره نوزدهم تئاتر کودک و نوجوان نیز خاطرنشان کرد:‌ تفکیک بخش کودک از نوجوان زمانی ارزشمند است که مورد سرمایه‌گذاری قرار بگیرد. ساخت تماشاخانه برای کودکان و نوجوانان در استان ها ، حمایت از گروه های کودک و نوجوان سراسر کشور باید انجام شود./ي2

برچسب ها: غریب پور ، تئاتر ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار