نصب دستگاه های ورزشی ویژه سالمندان در فضاهای شهری شمال پایتخت

به منظور ارتقاء سطح سلامت جامعه ، فراهم سازی محیط های تفریحی ، ورزشی برای سالمندان ، دستگاه های ورزشی ویژه سالمندان در فضاهای شهری شمال تهران نصب می شود.

 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه یک مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک در مراسم تقدیر از دبیران کانون جهاندیدگان محلات 26 گانه شمال تهران با اعلام خبر فوق اظهار داشت : ایجاد محیط های شاد و سالم در فضاهای شهری برای کهنسالان و کم توانان جسمی و حرکتی از ضرورت های جامعه امروز است .
وی افزود: در حال حاضر در بوستان های بزرگ منطقه از جمله قیطریه، روح ا...، مهرگان ، نیلوفر و... دستگاه های ورزشی ویژه سالمندان نصب شده و منطقه یک آمادگی کامل را برای افزایش نصب این دستگاه ها در دیگر فضاهای شهری و...  دارد.
شهردار منطقه یک تصریح کرد : وسایل نصب شده برای استفاده سالمندان و کم توانان جسمی و حرکتی در نظر گرفته شده تا آنها بتوانند حتی با ویلچر نیز بر روی دستگاه های بدنسازی و تفریحی قرار گرفته و بر اساس توانا ییشان از آنها استفاده کنند.
مهدی امیری معاون اداره کل اداره سلامت شهرداری تهران نیز با  اشاره به جمعیت سالمند در تهران گفت : پیش بینی می شود در چند سال آینده از هر 4 نفر یک نفر سالمند باشد که برای جلوگیری از چالش های اجتماعی در آینده باید از اکنون برنامه ریزی جامع و کامل برای سالمندان داشته باشیم .
وی افزود: در حال حاضر 374 کانون جهاندیدگان در محلات شهر تهران با عضویت 75 هزار نفر تشکیل شده تا محیطی پویا و فعال برای سالمندان ایجاد شود.
امیری خاطر نشان ساخت: اعضای جهاندیده در کانون های جهاندیدگان که شامل کمیته های مذهبی ، گردشگری، تفریحی، فرهنگی، آموزشی، علمی، هنری و... هستند، به صورت مشارکتی به انجام فعالیت های مختلف اجتماعی می پردازند./ف
برچسب ها: ورزشی ، سالمندان ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار