بررسی ها حاکی است آمریکایی ها از نظام انتخاباتی کشورشان سرخورده شده و وعده های انتخاباتی را توخالی توصیف می کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی پرس تی وی،
 باوجود داغ شدن شدید بازار رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، شماری از مردم این کشور تصمیم گرفته اند بجای آنکه روز ششم نوامبر پای صندوقهای رای حاضر شوند و رای بدهند ، در خانه هایشان بمانند. این افراد از مسائل سیاسی دلزده هستند. بخشی از مردم آمریکا معتقدند شرکت در انتخابات فقط به معنای هدر دادن وقت است. بااینکه برخی می گویند آمریکا به علت انتخابات امسال در برهه حساس و سرنوشت سازی قرار دارد، شماری از مردم آمریکا می گویند انتخابات برایشان مهم نیست.
یک خانم آمریکایی در این خصوص گفت:« انتخابات برای من اهمیتی ندارد.»
یک خانم دیگر گفت:« من از هیچیک از نامزدهای انتخابات امسال خوشم نمی آید.»
یک مرد جوان آمریکایی نیز گفت:« برای من که به آینده نگاه می کنم بسیار مهم است که ببینم نامزدها برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور و ایجاد فرصتهای شغلی چه برنامه هایی دارند.»
یک خانم آمریکایی نیز گفت:« باید از بن بست سیاسی بوجود آمده در آمریکا بیرون برویم. باید دو حزب جمهوری خواه و دموکرات با هم همکاری کنند تا مشکلات کشور حل شود.»
اما مردمی در آمریکا که امیدوارند تغییرات اساسی در کشورشان بوجود بیاید سرخورده شده اند. آنها امید ندارند که انتخابات سبب تغییر اوضاع کشورشان شود. جر و بحثهای مستمر در کنگره آمریکا سبب شده است شماری از مردم آمریکا احساس کنند که حتی آرای آنها شمرده نمی شود. برای مردم آمریکا بیش از هر مسئله دیگری، اوضاع اقتصادی آمریکا اهمیت دارد و آنها می گویند هیچ یک از دو نامزد مطرح در انتخابات ریاست جمهوری امسال،برنامه ای برای تغییر اوضاع اقتصادی کشور ندارند.
ایوان ایلاند کارشناس آمریکایی در این خصوص گفت:« انتخابات امسال درواقع به منزله همه پرسی درباره عملکرد اقتصادی باراک اوباما ،رئیس جمهور کنونی و نامزد حزب دموکرات در مقابل میت رامنی نامزد حزب جمهوری خواه است.»
شماری از مردم آمریکا می گویند نظام حکومتی در آمریکا باید اصلاح شود تا اینکه پاسخگوی نیازهای در حال تکامل جامعه آمریکا باشد.
یک شهروند آمریکایی نیز گفت:« باید اصلاحات سیاسی زیادی در آمریکا ایجاد شود اگر قرار است به سمت نظام پارلمانی واقعی در کشور برویم.»
باآنکه فقط یک ماه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است بسیاری از رای دهندگان آمریکایی هنوز تصمیم نگرفته اند در انتخابات به کدام نامزد رای بدهند.
یک خانم آمریکایی نیز گفت:« باید فضای جر و بحثهای سیاسی مستمر و وعده های مکرر پایان یابد. این وعده ها توخالی است.»
مردم آمریکا از اینکه حق انتخاب محدودی در انتخابات دارند دچار یاس و استیصال شده اند. چالش اساسی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این است که چنین افرادی را ترغیب کنند که در انتخابات شرکت کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار