وزير صنعت معدن و تجارت تاکيد کرد: شرايط بازار ارز مديريت مي شود و برخي نابساماني ها سامان مي گيرد .


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،غضنفري در مراسم افتتاح نمايشگاه فناوري نانو افزود : براي صادرکنندگان هيچ محدوديتي در واگذاري ارز به دولت ايجاد نکرده ايم و هيچ سالي مانند امسال صادرکنندگان در شرايط مزيت دار نيستند .
غضنفري توجه ويژه صادرات در حوزه نانو را خواستار شد و گفت: امسال بايد شاهد جهش صادرات در فناوري هاي نانو و نوين باشيم .
وي با اعلام امادگي درخصوص ايجاد فرصت هاي صادراتي براي محصولات نانو افزود: آماده هستيم براي کشورهاي هدف تور تجاري تهيه کنيم تا فروشندگان محصولات نانو که مطابق استانداردهاي بين المللي محصول توليد کرده اند به اين کشورها اعزام شوند تا امسال فرصت هاي صادراتي پيش روي فناوري زودتر شناخته شود .
غضنفري با تاکيد بر اينکه مقالات علمي توليد شده در کشور  بايد ارز آوري داشته باشد افزود : در وزارت صنعت معدن و تجارت به شکل هاي متعدد از حوزه هاي نواور حمايت مي شود و صندوق هاي متعددي براي پشتيباني از اين فعاليت ها وجود دارد .
وزير صنعت گفت : سامانه اي داريم که اگر پژوهشگران محصول اماده عرضه دارند اما سرمايه گذار نيست ، همراهان فناوري را گرد هم جمع مي کند تا ايده ها را به سامان برسانند .
وي با اشاره به وجود  چهار گروه در اين سامانه افزود :گروه نخست در اين سامانه واحدهاي توليدي و خدماتي و متقاضيان فناوري ، دوم پژوهشگران ، سوم حاميان و دستگاه هاي اجرايي و چهارم انتقال دهندگان فناوري
است .
غضنفري در ادامه افزود :با علم و فناوري حس نو شدن در جامعه ما همواره  وجود دارد و آمار نشان مي دهد دانشمندان ما فوق العاده خوب عمل کرده اند و هزار و 400 مقاله در 9 ماه باور کردني نبود و اين همه تلاش قابل قدرداني است .
وي با تاکيد بر کاربردي کردن مقالات علمي گفت : بايد ديد که از اين مقالات چه تعداد کاربردي و منجر به اختراع و چه تعداد در حوزه کار مشغول توليد مي شود و چقدر درآمدزايي ريالي و ارزي  دارد.
وزير صنعت معدن و تجارت افزود : اگر مقالات تبديل به محصول شود  مشکل اشتغال و ارزآوري برطرف خواهد شد .
غضنفري افزود : اگر حرکت هاي نوآور را جدي نگيريم خيلي زود از رقبا جا مي مانيم و تبديل به وارد کننده و مجبور خواهيم شد منابع خام را بدهيم و اين فناوري ها را بگيريم ، بنابراين درآمدهاي نفتي بايد براي کار تحقيقاتي و خروجي کار تحقيقاتي براي درامدزايي و در امدهاي جديد براي زندگي بهتر باشد .
وي با بيان اينکه در سال  2008 تا 2013 بازاري حدود هزار ميليارد دلار براي صنعت نانو وجود دارد گفت: بازگشت سرمايه گذاري در اين حوزه در 2010 ميلادي 150 ميليارد دلار بود و در سال 2015 سه هزار و 100 ميليارد دلار برآورد مي شود .
وي گفت : فناوري نانو دو ميليون اشتغالزايي جديد دارد و اگر به توانمندسازي محصولات کنوني از طريق نانو توجه شود اين رقم در سال 2014 به ده ميليون نفر خواهد رسيد.
وزير صنعت گفت : اين فناوري در همه محصولات عمده دنيا مي تواند کاربرد داشته باشد و در دارو سازي ، خودروسازي ، هوا فضا ، فرايندهاي شيميايي و بسياري از کارکردهاي صنعتي مي تواند اثرگذار باشد .
برچسب ها: ارز ، مدیریت ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۱
بایستی تعدادی ازاین دلاری ها رادستگیر واعدام انقلابی کرد اینها با مصالح ومنافع مملکت وملت بازی میکنند حتی مشهوداست تعدادی ازرسانه با ملتهب کردن بازار آنان رایاری میکنند
آخرین اخبار