يک عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: داشتن مجوز کذايي جهت بلوکه کردن اموال ايران در آمريکا و با توجه به اينکه ايران طي 33 سال پيروزي انقلاب اسلامي آمريکا را در سراسر جهان تحقير کرده صدور اين گزارش ضد ايراني از سوي دادگاه آمريکايي طبيعي است.

عوض حيدر‌پور عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره گزارش ضد ايراني دادگاه آمريکايي مبني بر پرداخت غرامت 6 ميليارد دلاري ايران به حادثه ديدگان 11 سپتامبر گفت: اين پيش فرض ، پيش فرض غلطي است آن ها حتي در تحقيقات خودشان به اين نتيجه رسيده بودند که حمله تروريستي به برج‌هاي دوقلوي آمريکايي کار القاعده بود و ايران در آن نقشي نداشته است.


وي با طرح اين سوال که اگر ايران مقصر حادثه 11 سپتامبر بوده پس چرا آمريکا به بهانه نابودي القاعده به افغانستان حمله کرده است اظهار داشت: اين نوع محکوم کردن به مثابه  شعر " گفتم که گنه کرد در بلخ آهنگري........ به ششتر زدن گردن مسگري"، است.

  حيدرپور هم چنين تصريح کرد: اين استدلال قياس مع الفارقي است و 11 سپتامبر ارتباطي به ايران نداشت و خود گزارشات آمريکايي حاکي از آن است که ايران هيچ نقشي نداشته و اگر موردي بوده توسط القاعده انجام گرفته است.

اين عضو کميسيون امنيت ملي مجلس داشتن مجوز جهت بلوکه کردن اموال ايران در آمريکا را يکي از دلايل اين گزارش عنوان کرد و گفت: با توجه به اينکه ايران طي 33  سال پيروزي انقلاب اسلامي آمريکا را در سراسر جهان تحقير کرده اين گونه حرکتهاي ضد ايراني طبيعي است

وي در پايان با بيان اينکه اهميتي به اينگونه گزارشات آمريکايي نمي‌دهيم، خاطر نشان کرد: آمريکايي‌ها با طراحي سلسله اقداماتي قصد فشار به جمهوري اسلامي ايران را دارند و اين موضوع هم در راستاي همين سلسله اقدامات صورت گرفته است و آنها به اين تنتيجه رسيده‌اند که يکي از جاهايي که مي توان به ايران فشار آورد حمله غير مستقيم و چنگ زدن به منابع مالي متعلق به جمهوري اسلامي است.

برچسب ها: ایران ، امریکا ، القاعده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار