فرماندار درمیان گفت: بر اساس برآوردهای کارشناسی، امسال 1960 تن زرشک خشک از باغهای این شهرستان برداشت می ‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ رجبعلی براتی در نشست بررسی مشکلات زرشکاران درمیان اظهار داشت: دو هزار و 200 هکتار از باغات این شهرستان به تولید زرشک اختصاص دارد که هزار و 710 هکتار آن بارور است.

وی با بیان اینکه میزان تولید زرشک درمیان در سال گذشته 1450 تن بود گفت: درمیان دومین تولید کننده زرشک خراسان جنوبی است.

فرماندار درمیان از راه اندازی واحد صنعتی بوجاری زرشک در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با همکاری جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و اتحادیه زرشک کاران این واحد راه اندازی و امکان بوجاری و بسته بندی زرشک تولیدی کشاورزان در شهرستان فراهم می شود.

وی با بیان اینکه در فصل بارندگی همه ساله بارش تگرگ خسارت زیادی به زرشکاران وارد می کند، گفت: بیمه محصولات کشاورزی به عنوان راهکاری موثر برای مقابله با خطرات فعالیتهای کشاورزی و کاهش نوسانات درآمدی کشاورزان باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار درمیان با بیان اینکه برای احداث ناحیه صنعتی اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500میلیون تومان هزینه شده و کلیه زیر ساختهای مورد نیاز در این مرکز استقرار یافتهاست، ادامه داد: ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری زرشک در درمیان نقش موثری در رونق اقتصادی این شهرستان خواهد داشت.

وی عنوان کرد: توسعه کشت زرشک به عنوان شاخص ترین محصول باغی منطقه موجب شده که این محصول جایگاه ویژه ای در میان محصولات کشاورزی به خود اختصاص دهد و نقش بسزایی در اقتصاد خانوارهای روستایی شهرستان ایفا کند./س

برچسب ها: برداشت ، زرشک ، درمیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.