باتوجه به اينکه مساحت قابل توجهي از منطقه 15 تهران بافت هاي فرسوده و متراکم تشکيل مي دهد، با اجراي طرح هاي متعدد شهري با همکاري سازمان نوسازي شهرداري تهران، چهره فرسودگي از اين منطقه رخت خواهد بست.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ يکي از مهمترين اقدامات انجام شده در جهت رفع فرسودگي از منطقه و بازسازي اين بافت ها، مي توان به بهره برداري از 800 واحد مسکوني و تجاري در قالب طرح هاي امام رضا (ع) و شهيد خوب بخت در محدوده بافت فرسوده منطقه در سال 1389 اشاره کرد که اين طرح در قالب طرح خانه به خانه در محدوده ناحيه امام علي (ع) با حضور شهردار تهران، رسما افتتاح و مورد بهره برداري شهروندان منطقه قرار گرفته است.
بنابراين گزارش؛ در سال 90 نيز اقداماتي انجام شد که مي توان از احداث سراي محلات در محلات وليعصر و شوش، مجموعه ورزشي در محله شوش، طيب، مينايي و احداث بوستان در تمامي محلات بافت فرسوده منطقه اشاره کرد که علاوه بر نوسازي اين بافت ها تکميل سرانه هاي فرهنگي، ورزشي، خدماتي و فضاي سبز را دربر داشت.
اين گزارش مي افزايد؛ معاونت فني و عمراني منطقه در نوسازي اين بافت ها با توجه به نياز محلات اقدام به بهسازي آسفالت اين محلات نيز کرد که در اين راستا با بهره گيري از 24 هزار تن آسفالت روکش آسفالت و مشکلات معابر نيز تا حدود زيادي رفع شد.
اين گزارش حاکيست؛ روند نوسازي همچنان در منطقه رو به افزايش است که يکي از مهمترين طرح هاي در دست اجرا در اين زمينه، طرح بزرگ و فرامنطقه اي امام علي (ع) است که به دليل عبور بزرگراه يادشده از داخل، متراکم ترين بافت فرسوده منطقه 15 و اجراي عمليات اين بزرگراه، شاهد تحول چشمگير در نوسازي بافت هاي مذکور خواهيم بود./ز
برچسب ها: منطقه ، فرسودگی ، غبار ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار