مدیرکل دامپزشکی اصفهان از تولید یک هزار و 117 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک (سالم) در شش ماه اول امسال در این استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان اکبر حسینی امروز به مناسبت 14 مهر روز ملی دامپزشکی در جمع خبرنگارن اظهار کرد: هم اکنون 20 مرغداری استان اصفهان در زمینه تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک فعالیت دارند و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میزان تولید به دو تا سه برابر رقم کنونی برسد.
مدیرکل دامپزشکی اصفهان تاکید کرد: دامپزشکی ضامن توسعه پایدار کشور و توسعه امنیت غذایی و سلامتی مردم است بنابراین یکی از رسالت های مهم دامپزشکی مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد.

حسینی گفت: بیماری های مشترک بین انسان و دام دو نوع قدیمی و نوپدید یا بازپدید است.

وی افزود: نمونه های قدیمی مانند تب مالت، هاری و سل و نمونه های نوپدید مانند آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و جنون گاوی و نمونه بازپدید مانند تب کریمه یا کنگو می باشد.

به گفته وی، دامپزشکی در جایگاه های دامداری ها، مرغداری ها،استخرهای پرورش ماهی و زنبورستان ها، کشتارگاه ها، مراکز عرضه در سطح شهر و در زمینه صادرات و واردات انواع محصولات دامی باید حضور فعال داشته باشد.
حسینی گفت: سالانه اداره کل دامپزشکی استان اصفهان 800 میلیون نوبت ، مایه کوبی در بیش از دو هزار واحد مرغداری در اختیار مرغداران قرار می دهد.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان اضافه کرد: حدود 13 میلیون نوبت سر در سال واکسیناسیون دام در استان صورت می گیرد که بخشی مربوط به بیماری های دامی و بخشی مربوط به بیماری های مشترک انسان و دام می باشد.

به گفته حسینی، جمعیت دام استان شامل سه میلیون و 500 هزار راس است که حدود 450 هزار راس ان ها دام سنگین شامل شتر، گاو و گوسفند و سه میلیون و 50 هزار راس دام سبک هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: سالانه در سطح استان اصفهان حدود 130 هزار راس دام توسط دامپزشکان برای تشخیص دو بیماری تب مالت انسانی و سل آزمایش و در صورت مبتلا بودن، حذف می شوند. امسال شعار روز دامپزشکی ،تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی با منشا دامی است/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.