توليد محصولات اورگانيک زنجيره به هم پيوسته نهاده هاي توليد است که پيوستگي آن نيازمند حمايت است.

داوود يار محمدي، کارشناس ارشد کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ميانگين توليد محصولات اورگانيک در کشور کمتر از استاندارد جهاني دانست و گفت: اولين گام اين نوع توليد و آموزش کشاورزان به صورت پيوسته و مداوم است با توجه به اينکه ميانگين سني کشاورزان بالا است آموزش ها بايد از نوع تجربي و در فواصل زماني کوتاه و همزمان با کشت محصول صورت بگيرد اين سرمايه گذاري بايد بر روي محصولات کشاورزي روزانه مردم باشد و به توليد انبوه برسد.

يار محمدي گفت: بعد از آموزش نهاده هاي توليد ما بايد از نوع اورگانيک باشد بذر، کود و سم نهاده هاي هستند که زمينه هايي توليد محصولات اورگانيک در کشور فراهم مي کنند اين کار بنيان مالي قوي براي حفاظت خاک مي خواهد و در اين ميان کشاورز نياز به حمايت دارد.

وي ادامه داد: توليد محصولات اورگانيک نياز به امنيت شغلي دارد تا کشاورز براي استفاده از نهاده ها آزاد باشد در صورتي که از کشاورز در اين نوع از توليد حمايت نشود اقدامات رسيدگي به زمين کشاورزي با محدوديت انجام مي شود رسيدگي به زمين، استفاده از سموم و روش هاي دفع آفات اورگانيک از جمله اقداماتي است که ضعف آن توليد محصولات اورگانيک را در کشور پايين مي آورد.

يارمحمدي تاکيد کرد: هدف اصلي از توليد محصولات اورگانيک حفظ منابع است و با توجه به شرايط ايران آب در اين ميان از اهميت ويژه اي برخوردار است. /ک
برچسب ها: یارمحمدی ، کشاورزی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار