سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی استان اصفهان در حوزه صنعت و معدن در خانه صنعت، معدن و تجارت این استان در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: برای تدوین این سند جلسات متعددی با بخش های طلا، آجر و خودرو صورت گرفته است و این جلسات ادامه دارد.

محمودرضا اقارب پرست به آمار گردآوری شده و تحلیل های صورت گرفته در این سند اشاره کرد و هدف از ارایه آن را تهیه کارنامه و نیز چشم اندازی برای برنامه ریزی صادرات اصفهان در سال های آینده عنوان کرد.

وی اعلام کرد: این سند نشان می دهد ارزش دلاری صادرات اصفهان در 4 ماهه اول سال 91 نسبت به مدت مشابه سال قبل، 47درصد افزایش داشته است.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تشریح کرد: در 4 ماهه اول سال 91 ارزش مجموع صادرات استان اصفهان حدود 1041میلیون دلاربوده است که در مقایسه با رقم 707میلیونی صادرات در مدت مشابه 90 حدود 47 درصد افزایش نشان می دهد.

محمودرضا اقارب پرست کشورهای عمده هدف صادرات استان در سال 91 را افغانستان، عراق، امارات، پاکستان و ترکیه دانست و افزود: عمده کالاهای صادر شده شامل مصنوعات طلا، فولاد و آهن آلات، فرش ماشینی، محصولات پتروشیمی و مصنوعات مسی بوده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.