معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور گفت: توسعه كشتارگاه های صنعتی دام از ضرورت های حفط امنیت و سلامت غذایی كشور و جلوگیری از بروز بیماری ها و مخاطرات احتمالی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک مشكات در مراسم بهره برداری از یك كارخانه بسته بندی گوشت ومركز مایه كوبی در اراك افزود: هم اكنون 56 كشتارگاه صنعتی و 290 كشتارگاه سنتی دام در كشور مشغول فعالیت هستند كه تبدیل مراكز قدیمی به تجهیزات و امكانات نوین از اولویت برنامه های دامپزشكی است.

وی اظهار كرد: بیش از 750 كشتارگاه سنتی در سال های گذشته در كشور فعالیت داشتند كه از این تعداد 450 واحد به دلیل مغایرت با مسائل بهداشتی و سلامت تعطیل شده اند.

معاون سازمان دامپزشكی كشور بیان كرد: 218 كشتارگاه طیور در كشور فعالیت دارند كه صد درصد آنها صنعتی هستند و در راستای توسعه این واحدها 84 پروانه بهره برداری نیز برای مراكز جدید صادر شده است.

مشكات توضیح داد: بسته بندی محصولات غذایی با منشاء دامی از دیگر ضروریات برای ارتقای بهداشت عمومی و سلامت جامعه است كه باید علاوه بر گوشت مرغ در محصولاتی همچون گوشت قرمز و آبزیان نیز رعایت شود.

وی ادامه داد: محصولات دارای بسته بندی بهداشتی حاوی اطلاعات ماده غذایی، تاریخ تولید و انقضاء، شرایط نگهداری و شناسه رهگیری هستند كه از بروز مسمومیت های احتمالی جلوگیری كرده و در صورت ایجاد مشكل قابل پیگیری است.

هم اكنون 159 مركز بسته بندی گوشت قرمز در كشور فعالیت می كنند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.