معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: ورود هر گردشگر به کشور و استان یزد 16 شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: ورود هر گردشگر به کشور و استان یزد 16 شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

محمد یارمند  با اشاره به 28 سپتامبر، روز جهانی گردشگری اظهار داشت: با گذشت شش ماه از ایجاد کارگروه گردشگری، دفاع خوبی از گردشگری در استان یزد صورت گرفته است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری فرهنگی گردشگران خارجی عنوان کرد: این رویکرد باید تغییر کند و به جای تأثیرگذاری فرهنگی گردشگران خارجی، فرهنگ و تمدن ایرانی باید بر آنها غالب شود.

یارمند با بیان اینکه با ورود هر گردشگر 16 شغل غیرمستقیم و یک شغل مستقیم در کشور ایجاد می‌شود، افزود: معرفی جاذبه‌های فرهنگی و زیرساختی توسط رسانه‌ها می‌تواند تأثیر بسیاری بر جذب گردشگران و معرفی میراث و فرهنگ کشور داشته باشد.

وی افزود: دولت می‌تواند این مسیر را هموار کند اما همیاری و همکاری مردم می‌تواند بیشتر به پیشبرد اهداف توسعه گردشگری کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: سالانه یک میلیارد گردشگر در جهان جابه‌جا می‌شوند و کشور ما به ویژه استان یزد نیز مقصد بسیاری از گردشگران خارجی است.

وی با اشاره به تقویم هفته گردشگری اظهار داشت: با اجرای برنامه‌های این هفته می‌توان گامی بزرگ در راستای توسعه گردشگری برداشت.

رضایی با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند به لحاظ درآمدزایی برای کشور، جایگزین صنعت نفت شود، افزود: تحقق این امر نیازمند توجه به زیرساخت‌های گردشگری است./ع


برچسب ها: گردشگران ، و ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.