معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت در یزد : بین هشت تا 10 میلیون هکتار از اراضی منابع ملی هنوز سند ندارند که ظرف دو سه سال آینده سند تمامی اراضی منابع طبیعی صادر می‌شود

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگار ان مرکز یزد

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت در یزد : بین هشت تا 10 میلیون هکتار از اراضی منابع ملی هنوز سند ندارند که ظرف دو سه سال آینده سند تمامی اراضی منابع طبیعی صادر می‌شود.

محمدتقی عموزاده شامگاهسه‌شنبه در حاشیه نشست معاونان حفاظت و رؤسای ممیزی اراضی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به میزبانی یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قبل از انقلاب تنها 300 هکتار از اراضی ملی سنددار شدند که این میزان بعد از انقلاب به 3 میلیون هکتار رسید.

وی خاطرنشان کرد: این میزان در حال حاضر به 132 میلیون هکتار رسیده و با توجه به اینکه مجموع اراضی منابع طبیعی حدود 140 میلیون هکتار است، هشت تا 10 میلیون هکتار دیگر باید به نام دولت سنددار شود.

عموزاده بیان کرد: این میزان از اراضی نیز ظرف دو سه سال آینده سنددار می‌شود و اعتبار آن نیز تامین شده است.

این مسئول یادآور شد: ثبت و صدور اسناد ملی برای اراضی ملی، ایجاد یگان حفاظت ویژه و به کارگیری تعداد زیادی نيرو در مجموعه منابع طبیعی برای جلوگیری از زمین‌خواری، پیگیری ویژه توسط قوه قضاییه و... زمین‌خواری تا حد زیادی کنترل شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشورخاطرنشان کرد: از سال 84 تاکنون 750 هزار هکتار از اراضی تصرفی خلع ید شده است./ع
برچسب ها: اصدار ، منابع ، طبیعی ، کل ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.