روزنامه نگاران و خبرنگاران روزنامه صهيونيستی هاآرتص تصمیم گرفتند در اعتراض به طرح دولت برای اخراج یک سوم از این افراد، اعتصاب کنند و روزنامه مزبور امروز پنجشنبه منتشر نخواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "آدار پریمور" رئیس بخش اخبار خارجی این روزنامه گفت: 120 روزنامه نگار با این اعتصاب موافق هستند و 70 نفر دیگر با آن مخالفت می کنند؛ روزنامه روز پنجشنبه منتشر نخواهد شد؛ ما در مورد این خبر اطمینان داریم که قرار است یک سوم از روزنامه نگاران و خبرنگاران این روزنامه یعنی حدود هفتاد نفر اخراج شوند.

روزنامه هاآرتص در سال 1919 تاسیس شد و تاکنون به دو زبان عبری و انگلیسی منتشر شده است. افزایش مشکلات اقتصادی در فلسطین اشغالی، گریبان تعداد زیادی از مطبوعات و رسانه های این رژیم را گرفته و مقامات را بر آن داشته است که با هدف کاهش هزینه ها، تعدادی از اصحاب رسانه را اخراج و از کار بیکار کنند.

"پریمور" در ادامه گفت وخامت بحران در روزنامه هاآرتص بی سابقه است و روزنامه نگاران هفته آینده در مورد ادامه جنبش اعتراضی خود تصمیم گیری خواهند کرد.

این در حالی است که حدود دویست تن از کارکنان روزنامه اسرائیلی معاریو نیز چهارشنبه شب در مقابل محل سکونت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم تظاهرات کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار