رسانه‌های سوئدی گزارش دادند: وبسایت‌های بیشتری از بخش خدمات عمومی سوئد طي دو روز گذشته از سوی هکرهای ناشناس مورد حمله قرار گرفته‌اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، وبسایت‌های نیروهای مسلح سوئد و دیگر نهادهای این کشور روز دوشنبه برای دومین بار در یک ماه اخیر هدف حمله هکرها قرار گرفتند.

ارتش سوئد معتقد است این حمله از سوی حامیان جولیان آسانژ موسس وبسایت ویکی لیکس که از سوی دادستانهای سوئدی به تجاوز متهم شده، صورت گرفته است.

روزنامه سوئدی "داگنس نیهتر" گزارش داد: وبسایت‌های اداره دادگاههای ملی سوئد و سازمان ملی بهداشت و رفاه این کشور به دلیل حملات هکرهای ناشناس در دسترس نیستند.

از آنجا که این حملات پس از انتشار یک تهدید علیه وبسایت‌های دولت، پارلمان و پلیس سوئد در یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت، اداره دادگاه‌های سوئد تا حدی آمادگی داشت.

آندرس هانسون کارشناس امنیت آی تی در آژانس احتمالات مدنی سوئد گفت: راههای محدودی برای حفاظت از وبسایت شرکت‌ها و خدمات عمومی در برابر حملات سایبری وجود دارد.

هانسون افزود: اگر آنها تصمیم گرفته باشند که وبسایت‌ها را به تعطیلی بکشانند بنابراین کار خاصی نمی‌توان کرد. چالش موجود اینست که مدت زمانی را که سایت‌ها تعطیل هستند را بوسیله فیلترینگ و کاهش حمله، کوتاه کنیم.

یک کارشناس دیگر آی تی از پلیس سوئد گفت: بین حملات سایبری روز دوشنبه و مناقشه استرداد آسانژ ارتباط مشخصی وجود دارد.
برچسب ها: هکرها ، سوئد ، حمله ، دولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار