استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: راه اعتلای وطن از تلاش امروز دانش آموزان و تلاش و همت والای آنان می گذرد.

ˈخسرو عزیزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: آسایش و امنیت امروز جامعه و نظام اسلامی مرهون مجاهدت ها، ایثار و فداکاری های رزمندگان اسلام و در راس همه آنان، شهدای والامقام است.

وی گفت: طی ادوار گذشته و در نتیجه قصور و کوتاهی برخی سردمداران و حاکمان بی کفایت کشور در جنگ ها، بخش هایی از خاک میهن جدا شد، اما با پیروزی انقلاب و حاکمیت تفکر اسلامی به تاسی از قرآن کریم و امام راحل، ایرانیان یک دل و همصدا متحد شدند و در برابر دشمنان با تمامی امکانات و تجهیزات صف آرایی کردند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه افزود: جنگ در برابر تمامی قوای کفر بر کشور عزیز اسلامی تحمیل شد، اما دفاع رزمندگان که به پشتوانه نیروی ایمان جهاد فی سبیل الله می کردند، دفاع مقدس نام گرفت و این راهی است که باید ادامه یابد.

وی ایران اسلامی را کشوری بزرگ و قدرتمند از نظر اقتصادی، امکانات و منابع طبیعی برشمرد که عنوان هفدهم اقتصاد جهانی را با خود یدک می کشد و تصریح کرد: تاثیرگذاری این اقتصاد بزرگ بر دیگر کشورها و در مقابل تاثیرپذیری کمتر آن، موقعیت استراتژیک و وجود مواهب طبیعی نظیر نفت، گاز، جنگل، منابع آبی و . . . موجب شده تا در طول تاریخ دشمنان به این کشور چشم طمع دوخته باشند.

عزیزی ادامه داد: از آنجایی که ایران اسلامی امروز برخلاف حکومت های پادشاهی دیروز، راه ورود و نفوذ استعمارگران و سلطه طلبان را سد کرده و با سرفرازی جلوی آنها مقاومت می کند، شاهد انواع و اقسام کینه توزی ها، دشمنی ها، شایعه سازی ها، دروغ پراکنی ها و تهمت ها علیه نظام هستیم تا به آن آسیب برسانند.

وی با اشاره به شعار کلیدی ˈاستقلال، آزادی، جمهوری اسلامیˈ در سال های وقوع انقلاب، تصریح کرد: پایه و اساس دشمنی های بی شمار معاندان، کلمه استقلال موجود در این شعار است که هجمه های فراوانی را در اخبار، رسانه های گروهی، اینترنت، فضای مجازی و . . . علیه ایران اسلامی برانگیخته است.

رییس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی مدّ نظر مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاومت در برابر موانع پیشرفت اقتصادی، شناسایی و کنار زدن آنهاست تا به مظاهر رشد و توسعه دست یابیم و از آنجایی که اقتصادی بزرگ و سرمایه هایی سرشار نظیر نیروی انسانی و فرهنگ اصیل نشات گرفته از اسلام داریم، قادر به انجام این مهم و پایداری در برابر فشارها می باشیم.

وی با اشاره به کلامی از ˈگاندیˈ نخست وزیر فقید هندوستان که ˈسرمایه های یک کشور به طلا و جواهر نیست، بلکه به عملکرد درست فرزندان آن کشور استˈ، اذعان داشت: دانش آموزان ایران اسلامی با شناخت ظرفیت وجودی خویش و پُر کردن آن از ارزش هایی بزرگ نظیر احترام به والدین و معلمان، درس خواندن، پیشرفت و رشد علمی و . . . می توانند در تحقق منویات مقام معظم رهبری ایفاء نقش کنند.

عزیزی با اشاره به ژاپن و نابودی کامل اقتصاد آن در جریان جنگ جهانی دوم، گفت: آنچه سبب شکل گیری ژاپن قدرتمند امروزی به عنوان قدرت سوم اقتصادی دنیا شده است، برنامه ریزی مدیران وقت این کشور در تحول نظام آموزش و پرورش، انتقال درست واقعیت ها به فرزندان و سرمایه گذاری بر روی دانش آموزان بود.

وی ادامه داد: اعمال تحریم ها که به معنای ممانعت از تحقق تجارت بین الملل و قطع ارتباط با دیگر کشورهاست، به منظور تضعیف اقتصادی کشور اجرایی می شود و وظیفه امروز ماست تا با خودداری از خرید کالاهای خارجی و روی آوردن به کالاهای ساخت وطن، تهدید تحریم را به یک فرصت تبدیل کنیم.

معاون اداری- مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه خاطرنشان کرد: وقتی این کار را از خود و خانواده هایمان آغاز کنیم، دیگر اشتغال برای خارجی ها ایجاد نمی شود، جوانان ما بیکار نمی مانند و در نتیجه تحریم ها بی اثر و ابتر می مانند.

وی اذعان داشت: ژاپنی ها با برخورداری از نیروی انسانی که فکر و ذکرشان ساختن کشورشان است، بدون برخورداری از منابع طبیعی و هوش سرشار، علم، تکنولوژی و فناوری را در جهت پیشرفت جامعه خود بکار گرفته اند و لذا، دانش آموز ایرانی با برخورداری از انواع و اقسام امکانات رفاهی نبایستی فرصت ها را از دست بدهد.

عزیزی در خاتمه خطاب به دانش آموزان، تصریح کرد: گستره علم و دانش آنقدر وسیع است که بایستی از اوان کودکی ظرف آن را در ذهن پروراند و لذا دانش آموزان باید این دوران را قدر بشناسند تا به دور از تهاجمات روزافزون فرهنگی دشمنان و با تکیه بر آموزه های ناب اسلامی مسیر صحیحی را در راه اعتلای وطن و دستیابی به آرمان های بلند نظام در پیش گیرند./س

برچسب ها: وطن ، دانش آموزان ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.