درحالیکه حدود چهار ماه از شکست سارکوزی مقابل اولاند می‌گذرد،‌ جدیدترین گزارش ها از تصمیم سارکوزی برای شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 میلادی فرانسه خبر می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری پیشین فرانسه بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در سال 2017 میلادی برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

بر اساس این خبر، گفته می شود که برونو لومر وزیر سابق کشاورزی فرانسه شنیده است که سارکوزی مدعی وجود دلایلی وجدانی برای بازگشت به سمت ریاست جمهوری فرانسه شده است.

 انتشار چنین خبری برخلاف این حقیقت است که رئیس جمهوری سابق فرانسه و چهره محافظه کار 57 ساله این کشور که بعد از 5 سال ریاست، در ماه مه سال جاری میلادی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه مقابل «فرانسوآ اولاند» شکست خورد، با پرس و جوهای فساد در فرانسه روبرو است.

اتهامات فسادی متعددی در زمان ریاست سارکوزی به وجود آمد و پرس و جوهای رسمی نیز در رابطه با تخلف های صورت گرفته در زمان ریاست سارکوزی همچنان مطرح و فعال است.

سارکوزی از زمان شکست در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هیچ شغل جدید را انتخاب نکرده است اما باورها این است که او می خواهد جای پای «تونی بلر» بگذارد و وارد سخنرانی های عمومی سودآور شود.

در ادامه این خبر آمده است که درحالیکه چهار ماه از زمان شکست سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و آغاز ریاست اولاند در کاخ الیزه می گذرد، میزان محبوبیت اولاند در میان مردم فرانسه همچنان رو به کاهش است و بسیاری از فرانسوی ها نیز بر این باورند که رئیس جمهوری فعلی این کشور در راستای مقابله با بحران اقتصادی و افزایش بیکاری در فرانسه،‌ کند عمل کرده است.

این در حالیست که دولت سوسیالیست اولاند هفته گذشته از افزایش های مالیاتی شدید در امور تجاری و برای ثروتمندان به عنوان بخشی از برنامه بودجه سالانه اش پرده برداشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار